גאווה גדולה: ההישג הבינלאומי המדהים של מרכז התרבות הישראלי

מרכז "נא לגעת" מועמד לפרס של פורום העסקים הבריטי לאנשים עם צרכים מיוחדים • במקום מציעים הצגות תיאטרון, מתחם אירועים וסדנאות שונות, המספקות הצצה לעולמם של בעלי מוגבלויות

מרכז נא לגעת. צילום: יונתן מיטל

גאווה ישראלית: מרכז "נא לגעת", מרכז התרבות והאמנות היוצרת, מודל חדשני לשילוב אנשים עם צרכים מיוחדים הכולל בין היתר תיאטרון, מסעדה, מתחם אירועים ומרכז סדנאות, נכנס לרשימת המועמדים הסופית לפרס הבינלאומי של פורום העסקים הבריטי לאנשים עם צרכים מיוחדים, בקטגוריית "מקומות העבודה המכילים" לשנת 2024.

הפרס מוענק מדי שנה לעסקים וארגונים התומכים בהכלת, הנגשת והכללת אנשים עם צרכים מיוחדים שונים במסגרת הארגון או העסק במגוון קטגוריות. כאמור, השנה מתמודד "נא לגעת", הגוף הישראלי הראשון שמועמד לפרס, ומולו שני מיזמים בריטיים גדולים: טכנולוגיות המנגישות טקסטים לקריאה ולכתיבה וחברת הענק הבינלאומית PWC בבריטניה שפיתחה תוכניות למידה חדשניות בהתאמה אישית.

עובדי ושחקני מרכז "נא לגעת", צילום: אבישג שאר ישוב

פרסי Disability Smart Awards מציגים וחוגגים את עבודתם של ארגונים המשפרים את חוויות החיים של עובדים וצרכנים עם צרכים מיוחדים. צוות השופטים של טקס הפרסים כולל מומחים מובילים בתחום צרכים מיוחדים, נציגים מארגוני החברים, שותפי הארגון ומובילי דעה עם צרכים מיוחדים.

במרכז "נא לגעת" מנגישים באופן שוויוני בין הקהל הרחב לאנשים עם צרכים מיוחדים בראייה ושמיעה באמצעות אירועי תרבות בהם הצגת הבית של תיאטרון "נא לגעת", "לא על הלחם לבדו", שהוכתרה על ידי הניו יורק טיימס כ"בעלת מסר אוניברסלי המשודר בעוצמה מהבמה". בנוסף, המרכז מציג הופעות בעלטה מוחלטת של המוזיקאים המובילים בישראל, קורסים בשפת הסימנים וסדנאות בחשיכה מלאה – כדוגמת טעימות בירה, יין ושוקולד בשעות הערב או מוזיקה ועבודה בחימר לילדים לאורך היום.

המרכז מהווה בית גם למסעדת החושך המוערכת "בלקאאוט" ולמתחם האירועים קפיש, שם צוות מלצרים וברמנים עם מוגבלויות שמיעה וראייה מארחים את הקהל הרחב ומעניקים הצצה לעולמם. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר