נראה שאין ברירה אחרת: נצר נוסף לשושלת המפורסמת והמוכשרת ביותר בתרבות הישראלית פורסת כנפיים ונכנסת לעולם המוזיקה.
הפעם זאת נוגה בנאי, בת 31 מירושלים, בתו של מאיר בנאי ז"ל ואחותו של המוזיקאי נועם בנאי, שהשיקה בחודש פברואר את הסינגל הראשון שכתבה והלחינה, "החוצה". כעת היא מוציאה EP ראשון ובו חמישה שירים מקוריים שכתבה והלחינה.
"יצירה ואמנות תמיד היו חלק בלתי נפרד מהחיים שלי, בכל מיני צורות", אומרת בנאי. "לפני כמעט עשור, אבא שלי, שחי ונשם מוזיקה, נפטר. בשבילי זה היה קצת סוף העולם. המוזיקה היתה בשבילי עוגן שלא מצאתי בשום מקום אחר באותה תקופה. מקום לכאוב, לכעוס, להתבטא בלי לחשוב על השלכות, להתגעגע, לא להיות לבד, להרגיש חזקה בתוך מקום מאוד חלש, להיות שונה בלי להרגיש חריגה.
"לא תמיד אפשר להגיד הכל. במוזיקה מתברר שאפשר. זה התחיל בכתיבה שוטפת במחברות, המשיך בלגעת בפסנתר, התנקז להלחנת ג'יבריש ומשם קיבל צורה של שירים. היום אני מוציאה חמישה מהם. חמישה שירים שמספרים סיפורים שלא הצלחתי לדבר".
את השירים ב־EP הפיקו דודה של נוגה, אביתר בנאי, יחד עם תמיר מוסקט, בן דודה שמואל בנאי ודודו טסה ("מילים") - כולם נוכחים בשירים עצמם גם בנגינה וקולות.
בנאי גם מתייחסת ל"פיל" שבחדר - סוגיית הייחוס המשפחתי. "להיות בת למשפחת בנאי זה כמו 10 טונות של זהב. זו ברכה שמגיעה עם משקל. לא בוערת בי קריירה מוזיקלית, אבל בוער בי מקום שמחפש ביטוי, כנות, פגיעוּת, שינוי, גבולות, תנועה".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו