הלך לעולמו ריצ'רד שרמן, מלחין שירי דיסני המפורסמים

המלחין האמריקני ריצ'רד שרמן נפטר • הוא היה אחראי לכמה מהשירים הפופולריים ביותר מהסרטים של דיסני, בהם של "מרי פופינס"

ריצ'רד שרמן. צילום: רויטרס

המלחין היהודי האגדי ריצ'רד מ. שרמן, שהתמחה בכתיבת שירים לסרטים מוזיקליים, הלך אתמול (שבת) לעולמו בגיל 95.

שרמן, יליד ניו יורק להורים מהגרים מרוסיה, הרכיב ביחד עם אחיו המנוח רוברט את הצמד "האחים שרמן", והשניים היו חתומים על לא מעט קלאסיקות דוגמת פסקול הסרט "מרי פופינס" והשיר המפורסם מתוכו ("Chim Chim Cher-ee" - שעל שניהם זכו באוסקר), והפסקולים של "ספר הג'ונגל", "צ'יטי צ'יטי בנג בנג", "המיטה המעופפת", "הרפתקאותיו של פו הדב", "חתולים בצמרת" ועוד רבות וטובות - חלקן הגדול לאולפני וולט דיסני. במהלך הקריירות שלהם כתבו השרמנים יותר מ-200 שירים ל-27 סרטים ו-24 הפקות טלוויזיה, וצברו שלושה פרסי גראמי ו-24 אלבומי זהב פלטינה.

ריצ'רד שרמן, צילום: AP

אבל זה לא הכל: האחים אף תרמו את חלקם לכמה אטרקציות בפארקי השעשועים של דיסני, כולל אולי האטרקציה הידועה מכולן - "It's a Small World" - המתהדרת בשיר המפורסם באותו שם, שגם תורגם לעברית ("זה עולם קטן מאוד").

הסרט המוזיקלי האחרון שריצ'רד עבד עליו היה "כריסטופר רובין" (ספינאוף הלייב אקשן לדמות מ"פו הדב" עם יואן מקגרגור בתפקיד הראשי), שעלה לאקרנים ב-2018 - שש שנים לאחר שאחיו רוברט הלך לעולמו.

ריצ'רד הותיר אחריו את אשתו, אליזבת', שלה היה נשוי 66 שנים, שלושה ילדים ונכדים ונינים רבים.

ריצ'רד ורוברט שרמן עם דבי ריינולדס, צילום: AP

סרט אנימציה חדש בשם "Inkas the Ramferinkas", שנוצר בהשראת המוזיקה של האחים שרמן ומספר על דינוזאור קטן שיודע לעוף, הוכרז בשנה שעברה ונמצא בפיתוח.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר