דיסני קורסת? הכישלונות הקופתיים הגדולים של 2022

אתר חדשות הקולנוע Deadline מדווח על נתונים מעניינים ובלתי צפויים בדבר מידת הצלחותיהם של הסרטים הבולטים משנה שעברה • כל הפרטים

"עולם מוזר", צילום: יח"צ

אתר חדשות הקולנוע Deadline בדק מה היו הכישלונות הקולנועיים הכי גדולים וצורמים של 2022, והתוצאות מעניינות למדי.

לפי Deadline, הסרט שהסב לאולפן שעומד מאחוריו את ההפסדים הכי גדולים בשנה הקודמת הוא "עולם מוזר" - פרויקט אנימציה מבית דיסני שיצא לאקרנים בסוף 2022 וקושש ברחבי העולם כ-70 מיליון דולר בלבד. עם תקציב הפקה של לפחות 180 מיליון דולר (לא כולל תקציבי פרסום ושיווק בינלאומיים של עשרות מילונים נוספים), ההערכות הן שאולפני דיסני הפסידו על הסרט קרוב ל-200 מיליון דולר. מדובר למעשה בכישלון האנימציה הגדול ביותר של דיסני בכל הזמנים, ובאחד משלושת הכישלונות הגדולים של האולפנים בכלל - שמצטרף ל"ג'ון קרטר" (2012) ול"הפרש הבודד" (2013) הידועים לשמצה.

"אמסטרדם", צילום: יח"צ

למקום השני במצעד המאכזבים הגיעה קומדיית המתח המשונה "אמסטרדם" בכיכובם של כריסטיאן בייל, ג'ון דיוויד וושינגטון ומרגו רובי – סרט שהסב למפיקה (אולפני ריג'נסי) ולמפיצה (עוד פעם דיסני) הפסדים של כ-108 מיליון דולר (לעומת הכנסות בינלאומיות של 31 מיליון). במקום השלישי ניצב "שנות אור", הספינאוף של "צעצוע של סיפור" (דיסני פעם שלישית), עם הפסדים מוערכים של 106 מיליון דולר (הכנסות בינלאומיות של 226 מיליון).

"Devotion", צילום: יח"צ

במקום הרביעי ניתן למצוא את סרט המלחמה ההיסטורי "Devotion" עם ג'ונתן מייג'ורס, שדווקא קיבל ביקורות חיוביות אולם הפסיד לאולפני סוני כ-89 מיליון דולר (הכנסות בינלאומיות נוראיות של 21 מיליון); ואילו למקום החמישי התברגה הסאגה ההוליוודית הכושלת "בבילון" בכיכובם של בראד פיט ומרגו רובי, שגרם לאולפני פרמאונט להיפרד מ-87 מיליון דולר (הכנסות בינלאומיות של 63 מיליון).

"בבילון", צילום: יח"צ

עכשיו שימו לב לזה: מתוך חמשת הסרטים ברשימה, שלושה שייכים לאולפני דיסני - שהם כידוע גם האולפנים המצליחים בעולם, בעיקר בזכות סרטי "מארוול" (שגם האחרונים שבהם, דוגמת "אנטמן והצרעה: קוונטומאניה", קצת מאכזבים בקופות ו/או את המבקרים).

עם זאת, לא צריך לחשוש לגורלה של מפלצת המדיה האימתנית, שכן על פי ההערכות, קיץ 2023 צפוי להחזיר אותה לדרך המלך בזכות שלושה שוברי קופות כמעט בטוחים: "שומרי הגלקסיה 3" (מאי), "אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל" (יוני), ורימייק הלייב אקשן של "בת הים הקטנה" (מאי).

"שנות אור", צילום: יח"צ

נתון מעניין נוסף הוא שמרגו רובי, מהשמות הכי חמים בהוליווד, חתומה על שתיים מתוך חמש הנפילות הקופתיות (שכשלו, יש שיגידו, בעיקר בגלל התסריטים שלהן, ולא בגלל השחקנים). בהחלט כתם לא נעים על הרזומה, אבל סביר להניח שהסרט הבא בכיכובה של המועמדת לאוסקר בת ה-32, "ברבי", יגרום למנהלי האולפנים לחייך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר