היא עשתה את זה: עדן גולן עלתה לגמר האירוויזיון וקפצה למקום ה-2 בטבלת ההימורים

ביצוע מעולה לנציגתנו, למרות קריאות הבוז והאנטישמיות שחוותה במהלך החזרות ובביצוע עצמו • הביצוע של "Hurricane" היה עוצמתי, מרגש ומדויק, והוכיח כמה גולן טובה ומקצוענית • ומי המדינות שעלו לגמר?

עדן גולן מגיבה להעפלה לגמר האירוויזיון // באדיבות כאן

על אף הלחצים והקשיים, עדן גולן עשתה את זה: הערב (חמישי) בשעה 23:26 שעון ישראל עלתה נציגת ישראל לבמה וביצעה את "הוריקן". כפי שכבר הוכיחה בימים האחרונים עד כמה היא טובה ומקצוענית, גם הערב (חמישי) הביצוע היה מרגש, עוצמתי ומדויק. ישר אחרי שעלתה לגמר, באתר הימורי האירוויזיון העלו את מיקומה של גולן בטבלת ההימורים למקום השני.

אלו המדינות שעולות לגמר: לטביה, אוסטריה, הולנד, נורבגיה, ישראל, יוון, אסטוניה, שווייץ, גאורגיה וארמניה.

המדינות שעלו לגמר האירוויזיון מתוך חצי הגמר השני, צילום: EBU

כצפוי, בעת עלייתה לבמה נשמעו קריאות בוז ולמרות שלא נצפו דגלי פלשתין רבים, אחד האנשים שנופף בדגל פלשתין, הוצא מהאולם על ידי המאבטחים. 

סך הכל 16 מדינות השתתפו בחצי הגמר - מלטה, אלבניה, יוון, שווייץ, צ'כיה, אוסטריה, דנמרק, ארמניה, לטביה, סן מרינו, גאורגיה, אסטוניה, נורבגיה, הולנד, וכמובן: ישראל. 

לפי הדלפה מרשת השידור האיטלקית RAI, ישראל זכתה בחצי הגמר באיטליה עם 39% מהנקודות. כלומר - דוז פואה מהקהל בבית

אחוזי ההצבעות של הקהל באיטליה, צילום: ללא קרדיט
עדן גולן מבצעת את השיר הוריקן בחצי גמר האירוויזיון 2024, צילום: EPA

אירוויזיון 2024 מורכב במיוחד עבור המשלחת הישראלית ועבור חובבי התחרות. כל מתחמי האירוויזיון בעיר מאובטחים על ידי מאות שוטרים מקומיים ואפילו ברחבת הריקודים של היורוקלאב, מתחם המסיבות הרשמי של ההפקה, ובקניון בעיר, ניתן לראות שוטרים מפטרלים לאורך כל הערב וזה כשהמשלחת הישראלית בכלל לא מגיעה לשם. חדי העין הבחינו גם בצלפים ממוקמים על הגגות הסמוכים למתחם התחרות.

שעות אחדות לפני הופעתה של עדן גולן בחצי גמר האירוויזיון, אלפי פעילים פרו-פלשתינים הפגינו ברחבי מאלמו ודרשו לסלק את המשלחת הישראלית, המוחים טענו כי ישראל מבצעת פשעי מלחמה בעזה וקראו לשחרר את פלשתין.

הקריאות הפרו-פלשתיניות הורגשו בכל מאלמו, וההפגנות התקיימו במקביל בכמה מוקדים מרכזיים. בין היתר, פעילת הסביבה גרטה טונברג הופיעה עם כאפייה לצד דגלי פלשתין. המשלחת הישראלית בשבדיה לוותה באווירה עוינת כאשר עדן גולן וכל שאר אנשי הצוות זוכים לאבטחה צמודה.

רבים מהחובבים נמנעו מלהגיע לתחרות בשל החששות המוצדקים. אלה שהגיעו שמרו על זהירות, נמנעו מעימותים, אך גם לא חששו להניף את דגל ישראל בזמן הופעתה של גולן ובמתחם התחרות בכלל.

פעילים פרו-פלשתינים מפגינים בשבדיה לפני הופעתה של עדן גולן, צילום: ערן סויסה, שליח "ישראל היום"
טבלת הימורי האירוויזיון, צילום: צילום מסך

אנחנו מאחלים לעדן הרבה בהצלחה בגמר האירוויזיון שייערך במוצאי שבת, ומקווים שהיא תזכה במקום הראשון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר