"כל הסיבות הטובות לצאת מהבית": האירוע שיעניק לכם תקווה ונחמה

בפסטיבל פליציה בלומנטל למוזיקה, שיציין השנה 26 שנים להיווסדו, יעלו על במת מוזיאון תל אביב אמנים ישראלים מעולמות מוזיקליים שונים • המופעים יציעו שילובים לא שגרתיים במגוון הפקות בבכורות ישראליות ועולמיות

שלומי שבן. צילום: דויד פרץ

המוזיקה כבר הוכיחה את עצמה במלחמה הזאת כגורם מאחד, כתרופה לנפש וכמקור לנחמה - וכשזה מגיע בפסטיבל שלם ממקורות מוזיקליים שונים - מדובר בנחמה גדולה. בפסטיבל פליציה בלומנטל למוזיקה, שיציין השנה 26 שנים להיווסדו, יעלו על במת מוזיאון תל אביב בין התאריכים 30-25 במרץ אמנים ישראלים מעולמות מוזיקליים שונים - מוזיקה פופולרית, קלאסית, עתיקה, ג'אז, מוזיקה ערבית, מוזיקה עכשווית, מחזות זמר ועוד - ויציעו שילובים לא שגרתיים ומסע בין עולמות במגוון הפקות בבכורות ישראליות ועולמיות.

נורית גלרון (ארכיון), צילום: אפרת אשל

בין מופעי הפסטיבל: חיבור בין הלהקה המקורית "פנחס ובניו" שתארח את שלומי שבן; הפקה בשם "נוסח אמריקה" שמחברת בין הזמרת בת אלה והחזן הניו יורקי עזי שוורץ; חיבור מוזיקלי בין ענת פורט, מאיה בלזיצמן וערן וייץ מביא יחד עם הזמרות כרמי זיסאפל ונורית גלרון קולאז' מתוך השירה הישראלית המגוונת; מופעי מוזיקה אמנותית מתקופות עתיקות, החל מהרנסנס והבארוק בקונצרטים בביצוע אנסמבל מצו ודואו דורון שלייפר ואופירה זכאי; קלאסיקה ערבית שתבוצע בפסטיבל על ידי מוזיקאים יהודים וערבים בערב שיוקדש לגדולי הזמר הערבי ועוד.

בת אלה ועזי שוורץ, צילום: סטפני ברגר

אביגיל ארנהיים, מנהלת פסטיבל פליציה בלומנטל למוזיקה: "השנה נוצרה הזדמנות להיסחף אחר הדמיונות הפרועים של המוזיקאים והמוזיקאיות הישראלים כשמאחורי כל מיזם הרבה העזה ותשוקה. מיהו פרדי דורה? מהי יצירתו המשפיעה של טרי ריילי? מה פתאום לבצע יצירה של שוברט בכלים תקופתיים? כיצד נגני כלי הקשה וירטואוזים יוצרים עולם חדש על הבמה? מה זה נוסח אמריקה? ובין כל אלה מפגשים חד פעמיים של שירה ישראלית מקורית עם טובי היוצרים שלנו. כל הסיבות הטובות לצאת מהבית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר