מרגש: חנן בן ארי שר עם לוחמי גדוד 13 של גולני // צילום: שני מור

לרפא את הגעגוע: חנן בן ארי שר ללוחמי גדוד 13 של גולני, שאיבדו 44 חברים

גדוד 13, שנמצא בגבול עזה ובשטח הרצועה מ-7 באוקטובר, הפך לאחד מסמלי המלחמה • הערב, אחרי יותר מחודשיים בתוך עזה ורק 9 ימים אחרי הקרב בסג'עייה שבו איבדו את המג"ד תומר גרינברג ז"ל וחברים נוספים לנשק, יצאו הלוחמים לרענון קצר ושרו עם חנן בן ארי על הזיכרונות השורפים והגעגוע שלא מרפה

גדוד 13 של גולני איבד מאז 7 באוקטובר לא פחות מ-44 לוחמים ומפקדים, בהם המג"ד תומר גרינברג ז"ל

הערב, אחרי לחימה רצופה של כחודשיים וקרבות הירואיים בתוך עזה, זכו הלוחמים לרענון קצר, שבו שרו עם חנן בן ארי את שירו "אמא אם הייתי" ונדמה שפרקו את כל הרגשות העצורים בהם.

כזכור, רק לפני 9 ימים גבתה הלחימה בצפון רצועת עזה מחיר כבד מצה"ל ומגדוד 13 בפרט, עם נפילתם של תשעה חיילים וקצינים בקרב קטלני בשכונת סג'עייה.

הנופלים באירוע הקשה היו אל"מ יצחק בן בשט, שנהרג כששירת בחפ"ק מח"ט גולני; מג"ד 13 בחטיבת גולני סא"ל תומר גרינברג; רס"ן רועי מלדסי, מ"פ בגדוד 13; רס"ן משה אברהם בר-און, מ"פ בגדוד 51; סרן ליאל חיו, מ"מ ב-51; סמל ערן אלוני, לוחם ב-51, וסמל אחיה דסקל, לוחם ב-51. בתקרית נפלו גם שני לוחמי 669: רס"ן בן שלי ורס"ל רום הכט. בתקרית אחרת נהרג סמ"ר אוריה יעקב, לוחם בגדוד 614 בבית הספר להנדסה קרבית.

האירוע שבו נהרגו תשעת החיילים התרחש כאשר במהלך טיהור בשטח צפוף בין בתים, בוצע ירי לעבר כוח צה"ל מאחד הבתים, ובנוסף לכך הופעל מטען חבלה. הכוח השיב באש לעבר מקור הירי, וכתוצאה מהפעלת המטען נוצר ניתוק בין הכוחות - והחל הליך של חילוץ. כוח נוסף שהגיע למקום נכנס לתוך המבנה. אז הופעל מטען חבלה שני, שגבה את חייהם של לוחמים נוספים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר