"המחבלים יצאו מהפירים והסתערו לעברנו": הקרב ההירואי של גולני בעזה נחשף

לוחמי גדוד 13 ושריונרים מגדוד 53 הותקפו ע"י כמה חוליות מחבלים ברצועה • הם ירו לעברם טילי נ"ט, הפעילו מטענים וניסו לטפס על הנמ"רים בהם נסעו • "אני צריך שתביאו אש לחילוץ ושיסתערו לעברנו", נשמע מפקד הגדוד מזעיק תגבורת בקשר • בעזרת התיאום, חברו לכוח כלי טיס וכוחות ארטילריה שסייעו בתקיפות מהאוויר • תיעודים מהרגעים הדרמטיים

תיעוד מהלחימה הנועזת של גדוד 13 הלילה // דובר צה״ל

"הקיפו אותנו ממספר מקומות וירו": בעוד שכעשרים חיילים נהרגו מתחילת התמרון הקרקעי בעזה, לוחמי גדוד 13 של חטיבת גולני ניצחו הלילה (בין רביעי לחמישי) קרב הירואי ברצועת עזה מול כמה חוליות מחבלים שהסתערו לעברם מפירי מנהרות.

האירוע החל כשלוחמי גדוד 13 ולוחמי שריון מגדוד 53 נתקלו בשטח במחבלים שביצעו לעברם ירי של טילי נ״ט והפעילו לעברם מטענים רבים. הלוחמים ניהלו עם המחבלים קרב ממושך בקור רוח תחת אש מסיבית. במהלך האירוע מחבלים ניסו לטפס על הכלים של הלוחמים, ואלה חוסלו.

תיעוד מהשיחה בקשה בזמן הלחימה:

מפקד גדוד 13 בזמן ההיתקלות עם המחבלים: "אנחנו חוטפים מקלעים" // דובר צה״ל

"מחבלי חמאס קפצו עלינו מתוך פירים. הקיפו אותנו ממספר מקומות. ירו עלינו אר-פי-ג'י", סיפר מפקד גדוד 13 על הרגעים המלחיצים בהם הותקפו ע"י מחבלי חמאסץ. "הם ניסו להגיע לנמ"רים שלנו ולהניח עליהם מטענים".

מתיעוד ששחרר דובר צה"ל לאחר האירוע, נשמע מפקד גדוד 13 מזעיק סיוע מהחטיבה. "קיבלנו כאן התקפה משמעותית עם טילים וניסיונות הסתערות", הוא נשמע אומר. "קשה לי להגיד כמה מחבלים יש פה. אני צריך שתביאו אש לחילוץ ושיסתערו לעברנו. צריך להדוף את תקיפת המחבלים, אנחנו חוטפים מקלעים. הכל בסדר בנתיים, העיקר שטהרו את המחבלים שיש כאן. אנחנו שורדים כאן, צריכים את העזרה שלכם".

הרמטכ"ל הרצי הלוי עם מפקדי חטיבת גולני, צילום: דו"צ

בזכות ההיערכות והתיאום בין הכוחות בשטח, הצליחו הלוחמים להדוף את המתקפה. "הצלחנו לפגוע בהם, להרוג את חלקם ולהדוף. הפעלנו אש מהאוויר", סיפר סגן אלוף תומר. "הפעלנו ארטילריה, מרגמות והסתערנו עליהם עם הנמרים. התוצאה הייתה שהם הרוגים ואנחנו ממשיכים בתמרון עד הניצחון".

במקביל, הכווין הכוח הקרקעי כלי טיס וכוחות ארטילריה לתקיפות מהאוויר. המחבלים חוסלו והוסרה הסכנה לכוח.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר