יהודה פוליקר על יהונתן גפן: "הוא ניבא בצורה מדויקת את העתיד לקרות במדינה"

איש התרבות שהלך לעולמו העניק לזמר שיר בשם "אנחנו", שלדברי פוליקר אין מועד נכון יותר ממנו לשחררו לאוויר העולם • "בשיא השסע שנוצר במדינה, נזכרתי בשיר והחלטתי שזה הזמן להוציא אותו", הוא מספר

יהודה פוליקר. צילום: גבריאל בהרילה

בין כל היצירות הרבות שהותיר אחריו יהונתן גפן, שהלך לעולמו לפני כחודש וחצי, היה גם השיר "אנחנו", אותו העניק לפני כשמונה שנים ליהודה פוליקר. וזהו שיר שיוצא היום (שלישי).

"הלחנתי והקלטתי את השיר, אבל בסופו של דבר השיר לא יצא כי הרגשתי שעדיין לא הגיע זמנו", מספר פוליקר בהודעה לתקשורת, ומוסיף: "בתקופה ההיא אמנם החל כבר הניכור החברתי, אבל ה'אנחנו' עדיין היה קיים. במהלך השנים היו מספר פעמים שבהן חשבתי להוציא את השיר, אבל תמיד הרגיש לי שזה עדיין מוקדם מדי ושצריך לחכות לזמן הנכון.

יהודה פוליקר - אנחנו

"לפני כחודש, בשיאה של המחאה החברתית והשסע שנוצר במדינה, נזכרתי בשיר ובמילותיו הנכונות של יהונתן גפן, שניבאו בצורה כל כך מדויקת את העתיד לקרות בינינו. החלטתי שאין עוד למה לחכות, השיר חייב לצאת לאוויר העולם והוא יהווה לנו מראה על המתרחש.

יהונתן גפן, צילום: קוקו

"ביקשתי שימצאו לי את ההקלטה הישנה והתחלנו בהכנות להוצאת השיר. שלושה ימים לאחר מכן, טרם הספקתי לבשר ליהונתן שהגיע הזמן של השיר. התבשרנו בתדהמה על פטירתו. יהונתן יקר, אני מקדיש לך את השיר. מצטער שלא הספקתי לעדכן אותך קודם. כמו תמיד, מילותיך חדות ובעיקר רלוונטיות. שכולנו נהיה בריאים, שיהיה פה טוב יותר, ושה'אנחנו' יחזור...".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר