בליווי משפחה וחברים: צביקה פיק הובא למנוחות

הזמר והיוצר האגדי, שעבר לפני כארבע שנים אירוע מוחי בזמן טיסה מישראל ללונדון, נקבר בבית העלמין ברמת השרון • דמויות רבות מעולם התרבות ליוו אותו בדרכו האחרונה, מאביב גפן וצחי נוי ועד בנותיו שרונה ודניאלה

הלווייתו של צביקה פיק, צילום: ורדי כהנא, קוקו

המוזיקאי והזמר צביקה פיק, שהלך אתמול (ראשון) לעולמו בגיל 72, הובא הבוקר למנוחות בבית העלמין ברמת השרון. פיק היה נשוי פעמיים, והותיר אחריו חמישה ילדים, בהם דניאלה ושרונה, שיחד הרכיבו את הצמד "האחיות פיק".

בין המשתתפים בהלוויה ניתן למנות את בנותיו שרונה ודניאלה, גרושתו הראשונה הפזמונאית מירית שם אור, המוזיקאי אביב גפן והשחקן צחי נוי.

כזכור, פיק עבר לפני כארבע שנים אירוע מוחי בזמן שהיה על טיסה מישראל על לונדון. בעקבות האירוע, הטיסה נחתה בווינה, שם הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים מקומי.

"הטייס החליט לעצור את המטוס ואני הלכתי לבית חולים לעשות בדיקות", סיפר פיק בראיון שהעניק לחיים אתגר. "זה לא נעים פתאום באמצע הלילה להיות לבד בבית חולים, אבל הבנתי שאנשים רוצים לעזור לי".

שרונה פיק בהלוויית אביה צביקה פיק, הבוקר, צילום: קוקו
דניאלה פיק בהלוויית אביה, הבוקר, צילום: קוקו

פיק פרץ לתודעת הקהל כאשר נבחר בתחילת שנות ה-70 לככב בתפקיד הראשי כשחקן וזמר במחזמר "שיער". בהמשך הוא זכה להצלחה גדולה כזמר בזכות שורת להיטים גדולים, שזכו להשמעות רבות בתחנות הרדיו גם עשרות שנים לאחר שפורסמו.

לאחר דעיכה בקריירה שלו, הוא זכה לקאמבק גדול בשנות ה-90, כשהחל בסיבוב הופעות עם הלהקה הירושלמית "נושאי המגבעת". ההצלחה הגיעה לשיאה  ב-1998, אז דנה אינטרנשיונל זכתה באירוויזיון עם השיר "דיווה" אותו הוא הלחין. בהמשך הועלה בתיאטרון "הבימה" המחזמר "מרי-לו", שהתבסס על להיטיו הוותיקים – וזכה גם הוא להצלחה גדולה.

הלווייתו של צביקה פיק, הבוקר, צילום: קוקו

 

מירית שם אור, גרושתו של צביקה פיק, בהלווייתו, הבוקר, צילום: קוקו

דנה אינטרנשיונל ספדה אתמול לפיק: "צביקה היקר, אני אוהבת אותך מאוד. לא אמרנו את זה זה לזו וזו לזה בחיים. אחרי הזכייה באירוויזיון היחסים בינינו התקלקלו, אבל עכשיו אני יכולה להגיד את מה שלא אמרתי לך בקול. תמיד אהבתי אותך. ההצלחה והצורך לפרנס משפחה עמדו לנגד עיניך כמטרת על, אולי המטרה  הכי חשובה בחיים, לפני כל דבר אחר. הופתעתי מעוצמת הכאב כשקיבלתי את הבשורה. בכיתי. שנים שלא הצלחתי לבכות, ופתאום זה השתחרר. אתה תישאר לנצח אייקון תרבות ישראלי. פורץ דרך. מלחין מחונן. מלך הפופ של ישראל".

"היה יחיד במינו"

מיכל אמדורסקי: "החברות ביני ובין צביקה התחילה בתקופת 'מרי לו'. אני חושבת שזו הייתה אחת התקופות הכי טובות וכיפיות בחיים שלי. מאז האירוע המוחי שהוא עבר נוצר בינינו ריחוק שקרה ביוזמתו. ידעתי שהוא צריך את הזמן שלו, שהוא מסתגל לחיים חדשים, אבל כל הזמן קיבלתי תחושה שהוא הולך ומשתפר. סיפרו לי שהוא על דרך המלך, ואני האמנתי. הייתה לי תמיד תקווה בלב שיום אחד יצלצל הטלפון, הוא יהיה בצד השני של הקו והוא יזמין אותי להופיע יחד".

שלמה ארצי: "שנות ה-70 התמלאו במנגינות ובשירים המופלאים של צביקה פיק. הוא היה יחיד במינו, נועז וממציאן. כל שיר היה תענוג לאוזניים ונכנס ישר ללב. מת צביקה היקר ומת אב ומת אלול ומת חומם. כמה עצוב לי עליו. יהי זכרו ברוך".

צחי נוי בהלווייה, הבוקר, צילום: קוקו
אביב גפן בהלווייה, הבוקר, צילום: קוקו

מאיה בוסקילה: "אני מרוסקת, הדמעות לא מפסיקות לרדת, הלב שלי כואב! איבדתי חבר, לפני הכל. צביקוש שלי, כמה עברנו. כמה היית בכל נימי המוזיקה שלי, בכל חלק מהקריירה שלי, מהשירים שלי, הלהיטים הכי גדולים שלי, בכל שביל בעולם המוזיקלי שלי".

"קולו ולחניו יתנגנו באוזנינו לשנים קדימה"

ראש הממשלה יאיר לפיד ספד גם הוא לפיק: "צביקה פיק שר 'מוזיקה, ללב היא חודרת' - משפט שמתאר בדיוק רב את שיריו ומנגינותיו, שחדרו ללב ולתרבות הישראלית, והפכו לנכס צאן ברזל. צביקה היה אמן מהפכני בדורו, מעמודי התווך של הפופ הישראלי. הוא הלך לעולמו, אך השירים והמנגינות שהותיר אחריו ימשיכו להתנגן עוד שנים רבות. שולח ניחומים חמים למשפחתו ולכל מעריציו. יהי זכרו ברוך".

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "צביקה פיק חידש את הנוף התרבותי הישראלי וחולל בו שינוי מהפכני. המוזיקה שלו חדרה ללבבות, כמילות השיר, והפכה לחלק בלתי נפרד מפסקול חיינו. כישרונו יוצא הדופן כיוצר הניב לתרבות הישראלית פנינים יפהפיות. הוא היה ישראלי כל כך והתחבר באופן עמוק לשורשים העבריים העשירים שלנו, ובה בעת שיקף את יופי פניה של מדינת ישראל בעולם כולו. קולו ולחניו ימשיכו להתנגן באוזנינו האוהבות לשנים קדימה. תנחומיי למשפחתו ולאוהביו הרבים. יהי זכרו ברוך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר