בשל טענות להטרדה פיזית ונפשית: בוטלה הופעתו של עטר מיינר באינדינגב

לאחר שפורסמה רשמית האמנים לפסטיבל הקרוב, הועלו טענות חוזרות נגד המוזיקאי, שנטען נגדו בשנה שעברה כי הוא "מתעלל נרקיסיסט ואלים" • הופעתה של להקת הפאנק המסך הלבן בוטלה גם היא, בעקבות טענות להטרדה מינית • מיינר: "אני מאמין באמת" • המסך הלבן: "אנו תקווה כי אלו שרואים עצמם כקהל נאור וליברלי, לא ימהרו להסיק מסקנות ולהסתמך על מידע שמופץ ברשת"

עטר מיינר בהופעה בבארבי , צילום: קוקו

ארבעה ימים בלבד לאחר שפסטיבל אינדינגב פרסם את רשימת האמנים שיופיעו בו, המארגנים שלו הודיעו היום (ראשון) על ביטול הופעתם של עטר מיינר ושל להקת הפאנק המסך הלבן, שנגדם עלו בעבר טענות לפגיעה פיזית, נפשית ומינית.

בפוסט שנכתב בעמוד הפייסבוק הרשמי של הפסטיבל, שפורסם בעקבות תגובות רבות שעלו נגד המארגנים לאחר פרסום הליינאפ עם שמם של מיינר ושל המסך הלבן, נכתב: "לקחנו רגע לענות ולבחון את העובדות, ולהגיב לדברים בצורה שקולה. עלה פה דיון מאוד חשוב, ואין לנו שום עניין להשתיק אותו, להיפך. ראוי שהדיון יתנהל בצורה ברורה ופומבית, בלי לטאטא את הדברים מתחת לשולחן ולהתעלם מצד אחד, אך גם תוך דיוק בפרטים והאמת כפי שהיא".

עוד נכתב: "עם זאת, חשוב גם לומר שהיו המון אי-דיוקים בדרך שבה הדברים מוצגים. השיח הזה מידרדר מהר מדי לשיח נחרץ וצעקני, בו הדברים יוצאים במהירות מהקשרם ודברים שאינם אמת מוצגים לא אחת ככאלה, וגם זאת לא הדרך, לדעתנו".

להקת המסך הלבן, ב-2017, צילום: גאיה סעדון

בהמשך הפוסט נכתב כי המארגנים שוחחו בימים האחרונים עם מיינר ועם חברי המסך הלבן, וכי הם הגיעו להחלטה לא לקיים את ההופעות בפסטיבל הקרוב. "לכל אורך הדרך חשבנו ואנחנו עדיין חושבים שהדבר הנכון הוא להתייחס לנושא בפומבי ולנהל שיח פתוח מתוך הבנה שהנושא מורכב", הוסיפו.

המארגנים סיימו את דבריהם באומרים כי "נאמר את המובן מאליו שוב – אין לנו, ולא הייתה לנו מעולם, טיפה של סובלנות לאלימות מכל סוג שהוא, כפי שיעידו עשרות אלפי האנשים שבילו באינדינגב ב-15 השנים האחרונות. אנחנו פועלים באופן אקטיבי לאפשר לקהל מרחב בטוח לצלול לתוך המוזיקה כל השנים, וזה חלק מהותי מהזהות של הפסטיבל ובערכים שהוא מקדם. מחכים לראותכם במדבר".

בפוסט פורסמה גם תגובתו של מיינר: "אני מאמין באמת, באנו בשביל האמנות ולספוג אמנות. באהבה, עטר מיינר". ראוי לציין כי מיינר אמור להופיע גם בפסטיבל Shuga בחודש הבא, לצד אמנים כמו אלט-ג'יי ומילקי צ'אנס.

מהמסך הלבן נמסר: "אנו תקווה כי אלו שרואים עצמם כקהל נאור וליברלי, לא ימהרו להסיק מסקנות ולהסתמך על מידע שמופץ ברשת. המסך הלבן הייתה ותמשיך להיות להקה המבקשת ליצור אמנות ללא פשרות ולהביא רק טוב לעולם".

פסטיבל אינדינגב (ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה), צילום: עודד נתן

כזכור, בשנה שעברה פרסמה המוזיקאית נטלי מוזס סדרת סטורי'ז שבו האשימה את מיינר בהטרדה פיזית ונפשית, ואף קראה לו "מתעלל נרקיסיסטי ואלים". מיינר הכחיש את הטענות. במקביל, למרות שלא הועלו טענות רשמיות נגד חברי המסך הלבן, התגובות הרבות בפוסט פרסום הליינאפ רמזו כי לפחות חלקם מעורבים בהטרדות מיניות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר