"משקרים לכם בנוגע לישראל": את סרטון ההסברה הזה אתם חייבים לראות ולהפיץ

נדמה שבתקופת המלחמה הפכנו כולנו למעין מסבירים ישראלים בזעיר אנפין • ולמרות זאת, כמות הפייק ניוז שמופצת מהצד השני עצומה ונראה שקשה מאוד להתמודד איתה ולהשיב מלחמה שערה • לטובת אלה שמחפשים הסברה באנגלית שכל העולם יוכל לדעת מהי האמת ההיסטורית - קבלו את הסרטון של בן שפירו, שהועלה אתמול בערב וכבר זכה ליותר ממיליון צפיות

בן שפירו בסרטון הסברה. צילום: יוטיוב

מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל וההבנה שההסברה הערבית והפלשתינית גדולה בהרבה מזו הישראלית, נדמה שכל אחד מאיתנו הפך למסביר בזעיר אנפין. סרטונים של אנשים פרטיים במגוון שפות, צילומים ותמונות החושפים את הזוועות לצד הסברים ועוד, מציפים את הרשת - אולם נדמה שאף פעם לא מספיק, בהתחשב בכמות סרטוני הפייק שמופצת מהצד השני. 

בן שפירו, עיתונאי וסופר, פרשן פוליטי בערוץ פוקס ניוז, מייסד The Daily Wire וכזה שמרבה לנאום בקולג'ים ואוניברסיטאות, הוא גם בעל ערוץ יוטיוב המונה 6.4 מיליון מנויים, כשלרוב תכניו עוסקים בנושאים פוליטיים, הבדלים בין גישות השמאל והימין בארה"ב והרבה סרטוני "אנטי ווק" העוסקים בלהט"בים וטרנסג'נדרים. בעבר אף ראיין בערוץ היוטיוב שלו את בנימין נתניהו.

מאז שהחלה המלחמה, שפירו, הנחשב לקונסרבטיבי שמרן, וחלק גדול מצופיו הם נוצרים אדוקים, מעלה סרטוני הסברה פרו-ישראליים ואנטי חמאס. האחרון שבהם עלה אתמול (ראשון) בלילה, זכה עד כה ליותר ממיליון צפיות, ובו הוא מסביר על המדינה היהודית ומפריך מיתוסים נפוצים שנשמעים בעולם הערבי בנוגע לישראל.

"שיקרו לכם בנוגע לישראל ופלשתין", כותרת הסרטון, שמתחיל בטענה הראשונה - "ישראל היא שטח מוסלמי היסטורי". "זה פשוט שקר", מסביר בן, "זהו שטח יהודי", ומביא הוכחות מהתנ"ך המבוססות על תאריכים וממצאים ארכיאולוגיים בנושא. "הרומאים החליטו לשנות את שמה של ישראל ל'פלשתין' כדי להעליב את היהודים, והשם מבוסס על האויב ההיסטורי של היהודים - הפלשתים. אפילו במהלך שנות הגלות הייתה נוכחות יהודית בארץ ישראל. אסלאם, הדת של הערבים הפלשתינים, עדיין לא הומצאה באותה תקופה, ולא הייתה עדיין שום ארץ ערבית עצמאית במקום המכונה 'פלשתין'".

במהלך הסרטון מפריך שפירו טענות נוספות - "מיתוסים", לדבריו, אחד אחד. בין הנושאים שעולים: המנדט הבריטי, תמיכת הערבים בהיטלר, אפרטהייד, העברת עזה לראשות הפלשתינית, הוכחות לעידוד הרג מצד ערביי העולם ועוד. לקראת סוף הסרטון מכריז שפירו כי מטרת החמאס היא לא לנסות וליצור מדינה משותפת, אלא להרוג כמה שיותר יהודים, ועד שלא ימלאו את מטרתם "לרצוח כל יהודי אפשרי ולהעביר את ארץ ישראל לחזקתם", לא יפסיקו. 

בסוף הסרטון מבקש שפירו מצופיו שיתרמו לארגון International Fellowship of Christians and Jews שמספקים אספקה חיונית כגון תרופות ומזון ליהודים שצריכים עזרה מיידית.

בן שפירו, ב-2021, צילום: Getty Images

הסרטון קיבל עד כה יותר מ-12 אלף תגובות, רובן תומכות. "אני ערבי, ובמהלך 35 שנות חיי כל מה ששמעתי על ישראל זה עד כמה הם מרושעים, גזענים וצמאי דם", כתב אחד המגיבים, "החדשות, הסרטים ואפילו הפרסומות מתארים את ישראל באור הגרוע ביותר. בזבזתי את רוב חיי בשנאה, ורק לאחרונה כשהתחלתי לחקור מהצד שלי במקום לצרוך מה שהמדיה הערבית - כמו אל ג'זירה - מספקת, רק עכשיו התחלתי לראות דברים אחרת... אהבה ושלום ממרוקו, הארץ שבה יהודים ומוסלמים תמיד גרו ביחד ובשלום והרמוניה".

מגיב נוסף כתב: "אני מחשיב עצמי לליברל נוטה שמאלה כל חיי. אחרי השבועות האחרונים, אני לא יכול לקרוא לעצמי יותר ככה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר