תמיכה אמריקנית ברפורמה המשפטית: "השיטה לא דמוקרטית"

העיתונאי והסופר בן שפירו התייצב לצד ראש הממשלה נתניהו ותקף את מערכת המשפט הישראלית • "התקשורת בארצות הברית צבועה לגמרי, מציגים את זה כאילו שזה פשיזם בזמן שהשופטים מתנהגים כמו אוליגרכים", אמר הפובליציסט

בן שפירו, ב-2021, צילום: Getty Images

קול ברור בארה"ב תומך בתוכנית לשנות את מערכת המשפט הישראלית: העיתונאי, הסופר והים האמריקני בן שפירו גיבה את הרפורמה במערכת המשפט הישראלית, והתייצב לצדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במסגרת קטע פרשנות עבור תוכנית החדשות המקוונת "דיילי ווייר".

שפירו, שידוע כאיש ימין פרו-ישראלי ותומך נלהב של ראש הממשלה, אמר בשידור: נתניהו הציג תוכנית לביצוע רפורמות דמוקרטיות בבית המשפט העליון בישראל, והתקשורת כל כך צבועה ביחס שלה לזה. במיוחד בארצות הברית. התקשורת האמריקנית מציגה את זה כאילו נתניהו הוא סוג של פשיסט, שממשלת הרוב בכנסת הנבחרת היא ארגון פשיסטי משום שהם מבקשים, ואני לא מתבדח פה, לשנות את הליכי המשפט העליון".

"הם רוצים ששופטי בית המשפט העליון ימונו על ידי ראש הממשלה ויאושרו על ידי הכנסת, מה שנשמע כמו השיטה בארצות הברית. הם רוצים להבטיח, משום שלישראל אין חוקה, שבית המשפט העליון לא יוכל להמציא חוקה בצעד של דיקטטורה שיפוטית. איכשהו, זה עושה את ישראל יותר פשיסטית. זה מגוחך", הוסיף שפירו.

נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרן ברק, צילום: נעם ריבקין פנטון

"כולם בתקשורת ובשמאל מחפשים דרכים לרדת על נתניהו ועל הממשלה הנוכחית בישראל. חשוב להבין איך הרשות השופטת בישראל עובדת. למעשה, מדובר בדיקטטורה שבוחרת את עצמה. הדרך בה ישראל בוחרת את השופטים שלה היא אבסורד. הודות ל'מהפכה המשפטית' שהתרחשה בשנת 1992, בית המשפט העליון בישראל יכול לשלול פעולות חקיקה של הכנסת, מה שמותיר סדרה של אוליגרכים שלא נבחרו לקבל החלטות בנושאי ביטחון".

שפירו מסביר, מבלי לציין את מוסד חוקי היסוד בארץ, כי משום שבישראל אין חוקה, לבית המשפט העליון אין על מה להישען כשהוא מבטל חוקים. שפירו מתלונן גם על שיטת בחירת שופטי ביהמ"ש העליון בישראל, וקרא לה "מגוחכת". נוסף על כך, הוא מתבטא נגד שיטת בחירת היועץ המשפטי לממשלה: "זה סידור אנטי-דמוקרטי לגמרי".

"עכשיו נתניהו עולה לשלטון ואומר 'אנחנו לא יכולים שפקידים שלא נבחרו יבטלו חקיקה'. מה שקורה בישראל זה שנשיא בית המשפט העליון לשעבר (אהרון ברק, נ"ב) יוצא במתקפה דמגוגית וטוען שזו הפיכה פשיסטית, כשהשיטה הקודמת בעצם היא זו שמזכירה פשיזם", טוען שפירו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר