מות הצלמת בסט: אלק בולדווין קיבל אקדח עם כדורים חיים

בתצהיר של משטרת סנטה פה נכתב כי השחקן קיבל את האקדח על ידי עוזר הבמאי, אך אחראית הנשק היא זו שהכינה אותו מראש • כמה ימים לפני האסון, אחד משחקני הסרט תועד מספר על ההכשרה שעבר בידי אחראית הנשק – תיאור שנראה רשלני בדיעבד • שעות לפני האסון: אנשי צוות התפטרו בטענה שדיווחו על ליקויי בטיחות בסט הצילומים, כולל כזה שכלל פליטת כדור • וגם: הציוץ מ-2017 שרודף את בולדווין

השחקן אלק בולדווין מדבר בטלפון לאחר שירה בטעות למוות בצלמת בסט צילומי הסרט "Rust", צילום: איי.פי.

לשחקן אלק בולדווין, שירה אתמול (שישי) למוות בשוגג בצלמת הלינה האצ'ינס בת ה-42 במהלך צילומי הסרט "Rust" שבו הוא משתתף ושאותו הוא מפיק, נמסר ככל הנראה אקדח עם כדורים חיים, כך לפי חקירת המשטרה בנוגע לירי הקטלני, שממנו נפצע גם במאי הסרט, ג'ואל סוזה.

על פי התצהיר שפרסמה משטרת סנטה פה, עוזר במאי מסר לבולדווין את אחד משלושת האקדחים שמשמשים כאביזרי הפקה בצילומי הסרט. אותו עוזר במאי גם צעק על הסט כי מדובר ב"אקדח קר", כלומר בכלי נשק שלא כולל כדורים חיים. בהמשך, בולדווין ירה באקדח ופגע בחזה של האצ'ינס מטווח קרוב ובכתף של סוזה, שעמד מאחורי הצלמת. עוד נמסר כי כל שלושת האקדחים הוכנו לצילומים על הסט בידי אחראית הנשק, וכי עוזר הבמאי, כמו בולדווין, לא ידע כי האקדח כולל כדורים חיים.

צילום אווירי של סט צילומי הסרט "Rust", שבו השחקן אלק בולדווין ירה בטעות למוות בצלמת, צילום: Roberto E. Rosales/Albuquerque Journal

בנוסף, המשטרה הוציאה צו חיפוש לסט הצילומים של המערבון במטרה לחפש אחר "בגדים בסגנון מערבונים" שבולדווין לבש שנראה שהיו עליהם כתמי דם. המשטרה מחפשת גם אחר כלי נשק, תיעוד, תחמושת ומצלמות מסט הצילומים של הסרט, שצילומי הופסקו מיד לאחר התקרית.

עם המשך חקירת הירי, עלו שאלות בנוגע לתנאי העבודה שעל סט הצילומים. על פי דווחים באתר הבידור האמריקני "דדליין הוליווד" ובעיתון "לוס אנג'לס טיימס", מספר אנשי צוות ואנשים אחרים המקורבים להפקה אמרו כי שישה או שבעה מתפעלי מצלמות התפטרו ועזבו בזעם את סט הצילומים כמה שעות לפני שהתרחשה הטרגדיה בטענה כי דיווחו על ליקויי בטיחות, דיווחים שלא קיבלו לדעתם טיפול הולם. בשני המקומות נכתב כי היה לפחות מקרה אחד של פליטת כדור באחד משלושת האקדחים.

"לא קיבלנו תשלום במשך שלושה שבועות, מנעו מאיתנו ללון בבתי מלון למרות שהנושא הזה הופיע בחוזה שלנו, לא שמרו על הנחיות הקורונה ושמירה על בטיחות הנשק בסט הייתה גרועה", כתב אחד ממתפעלי המצלמות בעמוד הפייסבוק שלו, כך לפי "דדליין הוליווד". בתגובה לפרסום, חברת ההפקות "ראסט", שמפיקה את הסרט", מסרה כי אנשיה לא קיבלו תלונות רשמיות בנוגע לחשש מנשקים, אך שהיא תבצע חקירה פנימית על תהליכי העבודה שלי בזמן שההפקה מושבתת.

צילום אווירי של סט צילומי הסרט "Rust", שבו השחקן אלק בולדווין ירה בטעות למוות בצלמת, צילום: Roberto E. Rosales/Albuquerque Journal

במקביל לתלונות על נהלי הבטיחות, במשטרה בודקים האם קיים תיעוד של התקרית הקטלנית, שהתרחשה בסט חזרות פנימי של ההפקה, שצולמה בניו מקסיקו.

עם זה לא מספיק, ביממה האחרונה צץ מחדש סרטון שבו נראה שחקן אחר המשתתף בסרט, ג'נסן אקלס, מדבר על אימוני הירי על סט צילומי "Rust". הסרטון צולם ככל הנראה בין ה-15 ל-17 באוקטובר, כלומר כשבוע בלבד לפני האסון, במהלך אירוע מעריצים של הסרט "על טבעי" שבה אקלס כיכב כדין.

בסרטון, נראה אקלס כשהוא מספר על התדרוך הקצר שעבר עם אחראית הנשק. אקלס סיפר בו שהוא הגיע ב-6 בבוקר לסט, והאחראית אמרה לו לבחור נשק שבו ירצה להשתמש לצילומים. כשנשאל על ידה אם יש לו ניסיון בירי באקדח, הוא ענה לה שמעט, והיא השיבה לו "אוקיי, אז כך אתה טוען את האקדח, וככה אנחנו בודקים אותו ומוודאים שהוא בטוח".

@deansaturn#jensenackles#supernatural#spn#spncon#spnconvention#jensenrossackles#deanwinchester#fyp#jensenacklesedit#spnfamily#spnfandom♬ original sound - alex

אז, אמר השחקן, אחראית הנשק אמרה לו שהיא תשים כמה כדורים ריקים באקדח, והיא הורתה לו "לירות כמה סיבובים" לשטח מרוחק. "התרחקתי, ואז היא אמרה לי 'רק תוודא שאתה לוחץ על הטריגר עד הסוף ומכוון למטרה', ואמרתי לה 'אין בעיה, הבנתי'".

עד כה אין עדויות לכך שאקלס היה חלק מהסצנה שבמהלכה בוצע הירי. השחקן עצמו גם טרם הגיב על האירוע או על הסרטון, שמעלה שאלות האם הייתה רשלנות בהקפדה על נהלי הבטיחות של השימוש בנשקים בסט הצילומים.

הארכיון נגד בולדווין

בתוך כך, ציוץ מ-2017 של בולדווין רודף אותו מאז המקרה. ב-2017 התייחס השחקן בטוויטר לירי קטלני בשוגג של שוטר בארה"ב וצייץ: "אני תוהה איך זה מרגיש להרוג מישהו בטעות...". 

"אני תוהה איך זה מרגיש להיות חשוד ברצח?", תהה אחד הגולשים. "באופן כללי, אתה לא מכוון אקדח על מישהו שאתה לא רוצה שהוא ימות. חבל שלא למדת את הלקח הזה צייץ גולש אחר". 

גולש אחר הביע סימפטיה דווקא: "אוי האירוניה... אני מרגיש כל כך רע עבור אלק, מי ייתן וההרוגה תנוח על משכבה בשלום". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר