"כישרון ענק, טרגדיה נוראית": הוליווד מגיבה על מות הצלמת

הלינה האצ'ינס, שנהרגה על סט צילומי סרט לאחר שנורתה בשוגג על ידי השחקן אלק בולדווין, נחשבה לצלמת מבטיחה בעולם הקולנוע האמריקני • השחקן ג'ו מנגניילו ("דם אמיתי") שכיכב בסרט אותו צילמה, ספד לה: "היא הייתה אדם מדהים, לא מאמין שדבר כזה קרה" • השחקן אלייז'ה ווד ("שר הטבעות"): "חדשות מחרידות ומזעזעות"

הלינה האצ'ינס, צילום: רויטרס

הוליווד בהלם: הלינה האצ'ינס נהרגה הבוקר (שישי) על סט צילומי המערבון "Rust" בכיכוב השחקן אלק בולדווין, שירה בה בשוגג למוות ופצע את במאי הסרט. 

האצ'ינס נולדה בשנת 1979 באוקריאנה, וגדלה בבסיס צבאי בחוג הארקטי. היא למדה באוניברסיטת קייב, משם היא יצאה עם תואר בעיתונאות בינלאומית.

לפני שעברה לארצות הברית כדי להגשים את חלומה ולהפוך לצלמת קולנוע, האצ'ינס עבדה כעיתונאית חוקרת עבור הפקות תיעודיות בריטיות שפעלו במזרח אירופה.

ב-2019 היא הוכתרה כאחת מ"הכוכבות העולות" של עולם הצילום הקולנועי על ידי מגזין צילום אמריקני, וגם השתתפה ב-2018 בחממה של צלמים מבטיחים של אולפן הסרטים הידוע "פוקס המאה ה-21". מאז שנכנסה לעולם הצילום, היא עבדה בעיקר בהפקות קטנות ועצמאיות, אך כאמור נראה היה שעתידה עוד לפניה.

כמה שמות גדולים ובולטים בתעשייה הגיבו על מותה, וביניהם השחקן ג'ו מנגניילו (הזכור בעיקר כאלסיד מהסדרה "דם אמיתי"), שכיכב בסרט "Archenemy" שיצא בשנה שעברה, ושאותו צילמה הלינה האצ'ינס. "אני בהלם. הייתי בר מזל שהלינה הייתה הצלמת של הסרט. היה לה כישרון ענק והיא הייתה אדם מדהים", הוא כתב בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו. "אני לא מאמין שדבר כזה קרה. ירי מאקדח ששימש כאביזר בהפקה יכול להרוג חבר צוות? איזו טרגדיה נוראית. ליבי יוצא אל משפחתה".

במאי אותו סרט, אדם אג'יפט מורטימר, הגיב גם הוא בתדמה על שאירע. הוא שיתף ציוץ שפרסם בשנה שעברה, עם צאת הסרט, והוסיף כי "היה לי את המזל להכיר אותה ולעבוד איתה".

אלייז'ה ווד, הזכור כפרודו מהטרילוגיה הראשונה של "שר הטבעות", צייץ גם הוא: "החדשות על הלינה מחרידות ומזעזעות. ליבי יוצא אל משפחתה".

ג'יימס גאן, מהבמאים המצליחים ביותר בשנים האחרונות בהוליווד (שביים את "יחידת המתאבדים" הטרי ואת שני הסרטים הראשונים של "שומרי הגלקסיה"), צייץ כי הפחד הגדול ביותר שלו הוא שאדם ייהרג על סט הצילומים שלו. "אני מתפלל שזה לא יקרה לעולם. ליבי יוצא לכל אלו שהושפעו מהטרגדיה הזו, ובמיוחד להלינה ולמשפחתה", כתב.

הקולנוען מייק פלנגאן, המוכר בעיקר כבמאי הסרט "דוקטור סליפ" וכיוצר סדרות האימה המצליחות "מי מתגורר בבית היל", "מי מתגורר באחוזת בליי" ו"טקס חצות", צייץ גם הוא בנושא, וכתב שליבו יוצא למשפחתה ולחבריה של האצ'ינס. "אלה חדשות מזעזעות ונוראיות", כתב.

תגובה נוספת הגיעה גם מהקונסרבטריון של ה-AFI, האקדמיה של מכון הסרטים האמריקני, שהאצ'ינס סיימה את לימודיה בו בשנת 2015. "המילים לבדן לא יכולות לתאר את האובדן של אחת מיקירות הקהילה שלנו. אנו כאן במכון נדאג שהלינה תמשיך לחיות ברוחם של כל מי שרוצה שחלומותיו יתגשמו באמצעות הסיפורים שנספר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר