הערב (רביעי) במרכז הקהילתי סימטת שלוש 19 הוכרזו הסרטים הזוכים בפסטיבל דוקאביב ה-27. הפסטיבל יימשך עד מוצ"ש - 31.5.25. סך כל הפרסים והמענקים שחולקו עומדים על כ-400,000 ש"ח. הפסטיבל נפתח ב-22 במאי ובמהלכו הוקרנו סרטים באולמות בסינמטק וברחבי תל אביב.
"Know Hope" - סרטו של עומר שמיר בהפקת שלומי אלקבץ, גלית כחלון, ליבי לנקינסקי זכה בפרס ע"ש דב יודקובסקי לסרט הישראלי הטוב ביותר ובמענק שיווק לאוסקר האמריקני מטעם המועצה לתרבות ואמנות של מפעל הפיס. הסרט זכאי להגיש מועמדות אוטומטית לאוסקר.
נימוקי השופטים: כמו האמן שבמרכז היצירה הזו, גם הסרט עליו מצליח לזרוח מתוך אפלת חיינו כמו קרן אור. בתיעוד רגיש ורב-שכבות, הוא חושף את דמותו המצולקת של הגיבור - ומייצר הקשרים בין הכאב הפיזי הפרטי לבין הכאב הקולקטיבי של הזמן והמקום. חוויית הצפייה בסרט האינטימי הזה מעוררת מחשבה על הקשר בין אמנות למציאות ועל משמעותה של יצירה בזמן מלחמה. בשפה קולנועית עשירה ועם זאת עדינה בנה היוצר יצירה שנשארת עם הצופים לאורך זמן.
פרס יוסי קאופמן לבימוי בתחרות הישראלית הוענק לאלה ארמוני
על הסרט "ספק ילדה ספק אישה: אלה ודפנה ארמוני" של HOT 8.
נימוקי חבר השופטים: ביד בטוחה וללא התנצלויות מובילה היוצרת את הצופים אל הסבך המורכב של עברה. על פניו הסרט לוקח את הצופה למסע לגילוי סוד משפחתי אך למעשה פורץ את גבולותיו ונרקם ליצירה משמעותית ואקספרסיבית על יחסי אמהות ובנות, על תהילה ונפילה ועל שקר ואמת. דמות האם נבנית על ידי הבת באופן נוקב אך גם מלא חמלה, בתהליך שיוצר סצנות בלתי נשכחות של גותיקה ישראלית שלא חשבנו שקיימת.
"שוטינג", סרטה של נטעלי בראון, בהפקת נטעלי בראון, טל ברדה זכה בפרס חבר השופטים בתחרות הישראלית של yes דוקו.
נימוקי השופטים: הסרט הזה הוא מסה קולנועית מעוררת מחשבה על היחסים בין תיעוד למלחמה ועל המשמעות שלהם. הפניית המבט של היוצרת אל אחורי הקלעים של העשייה הקולנועית התיעודית מעלה שאלות אתיות כלפינו היוצרים הדוקומנטריים, במיוחד בימים האלה. ביד בוטחת מנצחת היוצרת על יצירה שהיא מופת של עריכה, צילום, ארכיונים ותחקיר, יצירה בעלת משקל סגולי שאנחנו בטוחים שתישאר עימנו ימים רבים.
"לאחוז בליאת", סרטו של הבמאי האמריקני ברנדון קריימר, זכה לציון לשבח בתחרות הבינלאומית. הסרט מספר את סיפורה של ליאת אצילי, שנחטפה ב-7.10 וחזרה משבי חמאס.
נימוקי חבר השופטים: סרט שהצליח לא להשתמש בפריים אחד מהשבעה באוקטובר, שלקח אותנו למסע משפחתי מטלטל, דרך פיצול פנימי נפשי ועדין של הדמויות שבו. זהו סרט עם עריכה מושלמת ועשייה דוקומנטרית מרהיבה, שמראה לנו איך אפשר להיות קורבן לפשע נוראי אך לא לאבד את המצפון.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו