זוכת האוסקר ל"ישראל היום": "כל מה שקורה בישראל הכה אותי בתדהמה"

ז'ולייט בינוש, המככבת בסרט החדש "הקדירה", נזכרת בראיון בלעדי ל"ישראל היום" בתקופה שבה ביקרה בארץ, כשצילמה שני סרטים: "יש לי זיכרונות מאוד חיוביים" • על שותפה לסרט ובן זוגה לשעבר, בנואה מאז'ימל: "העבודה איתו שוב גרמה לי אושר" • הראיון המלא - בסוף השבוע בגיליון ענק וחגיגי של "שישבת" ובאתר "ישראל היום"

ז'ולייט בינוש ב"הקדירה". צילום: באדיבות בתי קולנוע לב

בראיון בלעדי שהעניקה ל"ישראל היום" לרגל עליית סרטה החדש "הקדירה", השחקנית הצרפתייה הוותיקה ז'ולייט בינוש מספרת כי אף על פי שהיא לא מתכוונת לבקר אותנו בזמן הקרוב ("כל מה שקורה הכה אותי בתדהמה, לא ייאמן שזה עדיין נמשך", היא אומרת על המצב), היא נזכרת לטובה בפעמים הקודמות שבהן הגיעה ארצה, כשצילמה כאן צמד סרטים.

"ב-2005 צילמתי בישראל את 'מרי' של אייבל פררה, שבו גילמתי שחקנית שמגלמת בעצמה את מריה מגדלנה. זאת הייתה חוויה מאוד עמוקה. ב-2007 השתתפתי גם ב'התנתקות' של עמוס גיתאי, שחלק מהסיפור שלו מתרחש בעזה, עיר שמובן שלא היינו יכולים לצלם בה. יש לי זיכרונות מאוד חיוביים מישראל".

עבודה עם האקס המיתולוגי

בינוש, מהשחקניות האיקוניות בתולדות צרפת, מגלמת ב"הקדירה" את אז'ני, טבחית בעלת כישרון בישול פנומנלי, שעובדת כבר יותר משני עשורים בשירותו של מאסטר שף מדופלם בשם דודן בופנט, שיש המכנים אותו "נפוליאון של אמנות הקולינריה".

עם השנים מתפתחת בין השניים מערכת יחסים אינטימית, שאותה הם לא מממשים במלואה, עקב רתיעתה של אז'ני, אותה בינוש מפליאה לשחק, מנישואים מחייבים.

"המשחק היא הדרך שלי להזין אנשים". בינוש ב"הקדירה", צילום: באדיבות בתי קולנוע לב

זוכת האוסקר, שלמדה לבשל את המאכלים מעוררי התיאבון במיוחד עבור הסרט, הרגישה קרובה במיוחד לדמותו של בופנט בזכות הקשר שלה לשחקן המגלם אותו, בנואה מאז'ימל, שכן השניים היו בעבר בזוגיות, ויש להם אפילו בת משותפת.

"התרגשתי מאוד לעבוד איתו, כי לא עבדנו יחד יותר מ-20 שנה", סיפרה. "אמנם יש לנו בת, אבל לא כל כך שמרנו על קשר ולא התראינו כל הזמן הזה, כך שלהיות איתו לפתע על סט הצילומים היה עניין משמעותי בשבילי. זה נגע בי. צחקנו המון. העבודה איתו שוב גרמה לי אושר".

"צחקנו הרבה". בינוש ומאז'ימל ב"הקדירה", צילום: באדיבות בתי קולנוע לב

הקשר ביניכם, עם כל העליות והמורדות שלו, סייע לך בהכנות לתפקיד?
"זה הפך הכל לקל יותר. היינו נוכחים זה למען זו, ולדעתי זה הביא המון רגש למסך - משהו עמוק משנינו. צחקנו הרבה על הסיטואציה שנקלענו אליה, כי מתברר שכדי להתראות שוב - כל מה שהיינו צריכים זה פשוט להשתתף באותו הסרט".

אז'ני אומרת בסרט שהיא משוחחת עם דמויות אחרות באמצעות האוכל שהיא מכינה. את מרגישה שאת עושה זאת בעצמך דרך המשחק?
"זו הדרך שלי להזין אנשים. צריך לדעת להזין את עצמך, את הנשמה ואת הלב שלך, כל מה שאפשר. אני באמת חושבת שאפשר להשקיע את כל האהבה ותשומת הלב באוכל, כדי לחוות זמנים מיוחדים עם המשפחה והחברים. זה גורם לך לעשות את הטוב ביותר שלך".

הראיון המלא והבלעדי – בסוף השבוע בגיליון ענק וחגיגי של "שישבת" ובאתר "ישראל היום"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר