לאחר נאומו מעורר המחלוקת: הבמאי היהודי זוכה האוסקר תורם לעזה

ג'ונתן גלייזר, שזכה בפרס היוקרתי על "אזור העניין", יעניק פוסטרים חתומים של הסרט כחלק ממכירה פומבית שהכנסותיה יועברו למתן ציוד רפואי לפלשתינים בעזה • אילו עוד כוכבים גדולים מצטרפים אליו?

ג'ונתן גלייזר עם פרס האוסקר. צילום: איי.אף.פי.

לאחר הנאום מעורר המחלוקת שהעניק כשזכה לאחרונה בפרס האוסקר, הבמאי הבריטי-יהודי ג'ונתן גלייזר תרם פוסטרים מסרטיו שעליהם חתם לטובת מכירה פומבית אשר הכנסותיה יוקדשו למתן ציוד רפואי לפלשתינים ברצועת עזה – והוא לא הכוכב ההוליוודי היחיד. גלייזר העביר למארגני קמפיין גיוס הכספים פוסטרים חתומים של סרטו "אזור העניין" ושל "מתחת לעור", סרטו מ-2013 שבו כיכבה סקרלט ג'והנסון.

כזכור, בנאום הזכייה שלו על "אזור העניין", עורר גלייזר מחאה גדולה בקרב הקהילה היהודית בעולם כשאמר "אנחנו מסרבים לכך שהשימוש ביהדותנו ובשואה נחטף לשם כיבוש שפגע בכל כך הרבה אנשים חפים מפשע".

מתוך הסרט "אזור העניין"

גם השחקנית טילדה סווינטון, שידועה בביקורתיות שלה כלפי ישראל, תרמה למען המטרה, כשמי שיזכה במכירה הפומבית יקבל מזוכת האוסקר הקראה של סיפור לפני השינה. ג'וש אוקונר (זוכה האמי וגלובוס הזהב על תפקידו כמלך צ'ארלס ב"הכתר") ילמד את הזוכה כיצד להכין דייסה, והקומיקאי האמריקני ממוצא מצרי ראמי יוסף, שענד סיכה אדומה בטקס האוסקר האחרון, מעניק כרטיסים לאחד ממופעי הסטנדאפ שלו.

אלו לא הכוכבים היחידים שתרמו מעצמם למען המכירה הפומבית. מייסי ויליאמס תעניק עותק DVD חתום של "משחקי הכס" (שבה גילמה את אריה סטארק), זוכה האוסקר קולין פירת' ימסור פוסטר חתום של סרטו "סופרנובה" והשחקן ג'סטין ת'רו יעניק שעה שלמה של שיחת זום.

קולין פירת', צילום: Getty Images

עד כה, המכירה הפומבית גייסה יותר מ-52 אלף דולרים עבור המטרה, אך הצפי הוא שהסכום הסופי יהיה גבוה יותר, שכן המכירה תסתיים ב-12 באפריל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר