דביר בנדק: "צריך לסמן לעולם שאנחנו במצוקה"

דביר בנדק חוזר לדבב את דוב הפנדה המפורסם בחלק הרביעי של הסרט האהוב "קונג פו פנדה", אך מתקשה להסתיר את העצב • "אי אפשר באמת לחזור לשגרה"

דביר בנדק. צילום: אריק סולטן

זה כנראה יהיה אחד מחגי פורים העצובים שידענו, בלי יותר מדי עדלאידות ומצעדים ססגוניים, אבל בתוך המציאות המורכבת, הילדים והילדות בכל זאת יבקשו לטעום מתפנוקי החג.

באולם הקולנוע יחכה להם חבר ותיק. הסרט "קונג פו פנדה 4" (טוליפ אנטרטיינמנט) בבימויו של מייק מיטשל יעלה לאקרנים ביום חמישי, וינסה לשמח את הילדים בעולם העצוב שלנו. מי שייכנס בפעם הרביעית לנעלי הפנדה החביב שהפך לגיבור קונג פו הוא השחקן דביר בנדק, וגם הוא יודע שדבר לא יהיה כשהיה.

"הקלטנו את הדיבוב בחודשיים האחרונים, וכמו כל הדברים, גם זה היה אחרת וקיבל פרספקטיבה של מה שחשוב באמת", הוא מספר. "היציאה של הסרטים האלה הייתה תמיד חגיגה. זה באמת סרט טוב, עם הקפדה על פרטים ועל דקויות, שעוסק בנושאים כמו קבלת האחר והרצון לא לשנות אותו וללמוד ממנו - דברים שנכונים וטובים גם במלחמה, ואז אתה אומר שאולי יש בזה ערך ואולי גם נצליח לגרום לאנשים ליהנות קצת.

בנדק ופו מ"קונג פו פנדה", צילום: אסנת פרלשטיין

"הרציתי היום לתלמידים, ודיברנו על מה שהם מרגישים, על המצוקה מסביב. הם שואלים כמה מותר לצחוק, אם נכון, מתי, יש הרבה בלבול".

אני מניחה שהחזרה שלך לדיבוב על רקע המצב הקשה היא גם אחרת.

"הכל אחרת, אני לא שם את מה שקורה לרגע בחוץ. אפילו ההומור השחור שלך הוא סביב מה שקורה עכשיו. זה נכון שאני מבין שאני בר מזל שהטרגדיות מסביב לא נגעו בי ברמה האישית, אבל זה לא משנה כי הבשר הכללי חשוף ופגוע ויש לזה השפעות כל הזמן. אני לא מצליח לצאת החוצה מהחוויה הזאת של היקום המקביל, שכל כך קרוב לפה יש נשים שעדיין שם.

"אני לא מצליח למצוא לזה מקום, אני לא חושב שאפשר למצוא לזה מקום, ואני ממאן למצוא לכך מקום. זו תהיה הבעיה הישראלית הכי נוראה שלנו, אם הם לא יחזרו. גם הייתי נגד החזרה לשגרה, הרי בבית של חטוף או חטופה לא חזרו לשגרה ולא יחזרו עד שהמצב ייפתר, אז גם כחברה, ערך החזרה לשגרה לא כזה חשוב בעיניי. צריך לסמן לעולם שאנחנו במצוקה, לא יכולים לצאת מהבית, לא יכולים ללכת לתיאטרון".

דביר בנדק, צילום: אפרת אשל

למרות ההתנגדות, בנדק שב לבמת התיאטרון הקאמרי לתפקיד המופלא שהוא מגלם ב"איש הגשם", ולהצגת היחיד שלו "כל הדברים הטובים", שת"פ של הקאמרי ותיאטרון אלעד. לדבריו, את ההצגה הזאת, שעוסקת בדיכאון, הוא מעלה בעיקר בפני נוער. "הנוער מבולבל, סובל מדיכאון, והצפה של הנושא הזה מאוד חשובה".

נוסף על התיאטרון, ויחד עם השחקנים אנדריאה שוורץ, גור קורן וירדן ברכה, הוא פצח במיזם חדש, "אצלנו במשרד". מדובר במחזה שכתב גיל ארי כהן, שאותו הם מעלים במשרדים. "זה סטארט־אפ, כי בסופו של דבר מעצבים הצגה למשרד שלך. זה נכון יותר להייטק, כי זה מדבר על אפיזודה קיצונית במשרד הייטק, בעיקר בהומור, אבל היינו גם במשרדי עורכי דין ורואי חשבון.

"הרעיון הוא להביא את ההצגה לחוויה היומיומית של האנשים. שנים שאני עושה סטנד־אפ ואימפרו, אבל פה יש ערך סיפורי שמשקף מציאות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר