כל אולפן סרטים מייחל שסרטיו יזכו בכמה שיותר אוסקרים. הרי בואו נודה, מדובר בחלום הגדול ביותר של הרוב המוחלט של אנשי הקולנוע ברחבי העולם. אם בשנים קודמות לשירותי הסטרימינג היה מקום של כבוד בטקס היוקרתי, נראה שהלילה הם הודחו ממעמדם.
נטפליקס השיגה לא פחות מ-19 מועמדויות בטקס הפרסים שהתקיים הלילה (בין ראשון לשני), 7 מהן ל"המאסטרו" של בראדלי קופר, כולל לסרט הטוב ביותר – אך הוא יצא מהטקס בידיים ריקות. נטפליקס הצליחה להשיג מועמדויות גם בקטגוריות המשחק היוקרתיות (לאנט בנינג וג'ודי פוסטר על "ניאד" ולקולמן דומינגו על "רסטין"), אך גם שם מועמדיה לא יצאו עם הפרס המוזהב.
יצא בידיים ריקות: הטריילר ל"המאסטרו"
מי כן השיג את הניצחון הבודד של ענקית הסטרימינג? לא אחר מאשר הבמאי המוערך ווס אנדרסון, שסרטו "הסיפור המופלא של הנרי שוגר" זכה בפרס בקטגוריית הסרט הקצר הטוב ביותר – ובכך העניק לנטפליקס את הזכייה ה-23 שלה מאז ומעולם (לאחר שזכתה ב-6 פרסים בשנה שעברה). פרס אחד בלבד מתוך 11 זה די מביך, אבל זה בהחלט עדיף מאפס זכיות.
אם הזכייה הבודדת הזו נראית לכם עלובה, אז דעו שאפל TV+ במצב גרוע הרבה יותר, שכן שירות הסטרימינג הזה לא זכה אפילו לא בפרס אחד מתוך 13 מועמדויות. לאחר ששירות התוכן הזה, שנתח השוק שלו בישראל לא גדול במיוחד, היה לראשון שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר על "CODA", הוא הידרדר לאפס זכיות, לאחר ש"רוצחי פרח הירח" של מרטין סקורסזה ו"נפוליאון" של רידלי סקוט הפסידו בכל 13 הקטגוריות (במשותף) בהן היו מועמדים.
במקרה הזה מדובר בשני סרטים עתירי תקציב, שעלותו של כל אחד מהם עמדה על כ-200 מיליון דולרים – אך שניהם לא התקרבו אפילו במעט לכסות את עלויותיהם בקופות ברחבי העולם.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו