לא תמיד קל לצפייה: שבוע הקולנוע היהודי יוצא לדרך

בחג החנוכה הקרוב שבוע הקולנוע הנחשב יציין את מהדורתו ה-25 • מפונים מיישובי הצפון והדרום יוכלו להיכנס לכל ההקרנות והאירועים ללא תשלום • האירוע יכלול את הסרט "נפש אחת", דרמת מרגשת בכיכובו של זוכה האוסקר אנתוני הופקינס

עיר כבושה. צילום: באדיבות שבוע הקולנוע היהודי ירושלים

שבוע הקולנוע היהודי יציין בחג החנוכה הקרוב את מהדורתו ה-25 עם שלל סרטים מסקרנים, הרצאות מאירות עיניים ואירועים מיוחדים שיתקיימו כולם בסינמטק ירושלים, ברוח התקופה ובהתאם למצב. בתוך כך, מפונים מיישובי הצפון והדרום יוכלו להיכנס לכל ההקרנות והאירועים ללא תשלום.

"נפש אחת", צילום: באדיבות שבוע הקולנוע היהודי ירושלים

אירוע הפתיחה יתרחש במוצאי שבת הקרובה, 9 בדצמבר, ויכלול את הקרנתו של "נפש אחת", דרמת מרגשת בכיכובו של זוכה האוסקר, סר אנתוני הופקינס. במרכז הסרט, סיפורו של ניקולס ווינטון, בנקאי בריטי לא יהודי שהציל מאות ילדים על ידי הברחתם מהשלטון הנאצי בפראג, לאנגליה. לצידו של הופקינס מופיעים גם הלנה בונהם-קרטר ולנה אולין.

סרטים מדוברים נוספים שיוקרנו במהלך השבוע הם "עיר כבושה", סרט תיעודי מהולל באורך של למעלה מארבע שעות שבו הבמאי הבריטי סטיב מקווין ("12 שנות עבדות", "בושה") משרטט דיוקן שובר לב של אמסטרדם במלחמת העולם השנייה; "אזור העניין", סרטו הקשה לצפייה של ג'ונתן גלייזר, שמביא את סיפורם של מפקד אושוויץ רודולף הוס ובני משפחתו, החיים בווילה גדולה בצמוד למחנה; "בשם הבן", של מרקו בלוקיו, שבמרכזו מאבק על ילד יהודי-איטלקי שנחטף והוטבל לנצרות, אי אז באמצע המאה ה-19; "יוליסס של ג'יימס ג'ויס", שמתעמק ביצירת המופת הספרותית הגדולה באמצעות שיחות עם שלל סופרים, מומחים, אנשי רוח, ועוד.

"יוליסס של ג'יימס ג'ויס", צילום: באדיבות שבוע הקולנוע היהודי ירושלים

בין הסרטים הישראליים שיוצגו ניתן למצוא את "תקווה ללא גבולות", של איתי ורד, שמתחקה אחר צוות ישראלי שמקים בית חולים שדה בעיצומה של המלחמה באוקראינה; "שושה", של ניר מיימרן ודוד פראם, שעוסק במוזיאון ומרכז תרבות ליידיש שממוקם בתחנה המרכזית בתל אביב; ו"מי כמוך", של שירה גרין, על ביקורה של רבנית רפורמית בקהילה יהודית באוגנדה.

"שושה", צילום: באדיבות שבוע הקולנוע היהודי ירושלים

פרטים נוספים על הסרטים ועל האירועים ניתן למצוא באתר סינמטק ירושלים: https://jer-cin.org.il/he 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר