אנתוני הופקינס: "אני כבר בגיל שלא זר לי לשחק חולה דמנציה"

בגיל 83 זכה השחקן הבריטי באוסקר על תפקידו בסרט "האב", שעולה מחר (חמישי) בבתי הקולנוע, והפך לשחקן המבוגר אי פעם שזכה בפרס היוקרתי • בראיון מספר הופקינס איך הוא שומר על צלילות וכיצד התמודד עם הקורונה

"החיים שלי הם כמו תסריט". הופקינס ב"האב"

מחר (חמישי) יעלה בבתי הקולנוע סרט הדרמה "האב" בכיכובו של אנתוני הופקינס, שזכה באוסקר לשחקן ראשי על הופעתו בסרט. בכך הפך הופקינס בן ה־83 לשחקן המבוגר ביותר שזכה אי פעם באוסקר.

רגע הזכייה של הופקינס באוסקר ייזכר כאחד הרגעים המוזרים בטקס. ראשית, קטגוריית השחקן הראשי שובצה באופן יוצא דופן לסוף הטקס, אף שבדרך כלל הקטגוריה שמסיימת את הטקס היא קטגוריית הסרט הטוב ביותר. שנית, הופקינס בכלל ישן בביתו שבוויילס בזמן ההכרזה על שמו.

מארגני הטקס סירבו לבקשתו המוקדמת לקבל את הפרס בזום אם יזכה, ולכן הופקינס מסר את תודתו בקטע וידאו רק למחרת. אגב, הזכייה שלו היתה מפתיעה שכן רבים חזו שהפרס יוענק לשחקן המנוח צ'דוויק בוזמן ("הפנתר השחור") על תפקידו בסרט "הבלוז של מא רייני".
ב"האב" מגלם הופקינס קשיש שלוקה בדמנציה ומתחיל להטיל ספק בנעשה סביבו ובכוונות של קרוביו, מבלי להבין את הסיבה האמיתית למה שמתרחש. בסרט מככבת גם זוכת האוסקר אוליביה קולמן ("הכתר", "המועדפת") בתור בתו של הופקינס.

הסרט הוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל הסרטים העצמאיים סאנדנס בינואר 2020. הוא מבוסס על מחזה זוכה פרס מולייר להישגים בתיאטרון הצרפתי שכתב הסופר והמחזאי הפריזאי פלוריאן זלר. זלר גם כתב וביים את הסרט, ואף זכה עליו באוסקר בקטגוריית תסריט מעובד. "האב" היה מועמד גם לארבעה פרסי גלובוס הזהב.

עבור הופקינס מדובר היה באוסקר שני, 29 שנה אחרי שקטף את הפסלון על התפקיד האייקוני של חניבעל לקטר במותחן הפסיכולוגי "שתיקת הכבשים". הוא היה מועמד לאוסקר ארבע פעמים נוספות, ובהן על הסרטים "שארית היום" ו"האפיפיורים". יש לו גם שני פרסי אמי על תפקידים בשני סרטי טלוויזיה מסוף שנות ה־70. בשנים האחרונות הוא שיחק, בין היתר, בסרטי "ת'ור" מבית מארוול קומיקס ובדרמת הפנטזיה של HBO "ווסטוורלד".

במהלך קידום הסרט אמר הופקינס: "מלאו לי השנה 83. אחרי כל כך הרבה שנים זה כבר לא ביג דיל לחגוג יום הולדת, אבל המשמעות היא שאני בגיל שבו זה לא זר לי לגלם דמות של אדם מבוגר שמרגיש מבולבל. לעיתים אני מביט לאחור אל חיי ומרגיש שזאת היתה אשליה או תסריט שנכתב עבורי. אין לי כמובן שליטה על קורות חיי ולאן שהתגלגלתי, ולכן אני לא מרגיש נוח לקחת קרדיט כשחולקים לי שבחים. אני מרגיש שזה כמעט כמו לשמוע את סיפור חייו של אדם אחר. במובן הזה, הצפייה בסרט נתנה לי תחושה כאילו אני מגלם את אבי".

הופקינס סיפר כי הוא דואג לשמור על כושר גופני, וכי זה עוזר לו להישאר צלול. "אני מתאמן חמישה ימים בשבוע, יש לי חדר כושר בבית, אני צועד על הליכון ומרים משקולות. מאז ומתמיד שמרתי על מבנה גוף שרירי וחזק, ואני די גמיש. כמו כן, אני עושה מדיטציה וקורא ספרים. כל אלה סייעו לי במיוחד בתקופות הסגר לאורך הקורונה. כשדבר ענקי כזה כמו הקורונה קורה ויש תחושה של עולם קודר ושאין דרך להימלט - אני תמיד מזכיר לעצמי שחוויתי משברים. נולדתי לפני מלחמת העולם השנייה, והצלחתי להחזיק קריירה שאפשרה לי אורח חיים מספק למדי. שרדתי עד כה, ואני אסיר תודה על כל הזיכרונות הטובים שצברתי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר