"דווקא כשטרוריסטים פלשו לישראל כדי לרצוח, אתם שומרים על שתיקה"

במכתב פתוח ששלחו שחקנים - ביניהם ג'רי סיינפלד וסשה ברון כהן - לגילדת התסריטאים, התלוננו המוחים כי אף שבעבר מצאו ראשיה לנכון לפרסם הודעות תמיכה בתנועות #MeToo ו-Black Lives Matter, דווקא עכשיו הם לא אומרים כלום • "זה הארגון ההוליוודי הגדול היחיד שבחר לעשות כך"

סשה ברון כהן. צילום: Taylor Hill/FilmMagic

קבוצה הולכת וגדלה של חברים בגילדת התסריטאים האמריקנית (WGA), שכזכור סיימה לא מכבר את שביתתה המתוקשרת, מביעה מורת רוח על כך שהארגון אשר אליו הם שייכים לא פרסם עד כה הודעת גינוי רשמית לחמאס, בעקבות מתקפת הטרור המזוויעה על ישראל בשבת האחרונה. זאת בניגוד לגילדת השחקנים (SAG-AFTRA) ולגילדת הבמאים (DGA), שבמהלך השבוע החולף מצאו זמן לגנות את המתקפה.

ברשימת הכותבים המוחים ניתן למצוא נכון לרגע זה שמות ידועים כמו ג'רי סיינפלד, סשה ברון כהן, דיוויד ס. גויר ("האביר האפל", "בלייד"), איליי רות' ("הוסטל", "קדחת הבקתה"), גדעון רף ורבים אחרים.

סשה ברון כהן, צילום: שוקה כהן

במכתב פתוח ששלחו לגילדת התסריטאים, התלוננו המוחים כי אף שבעבר מצאו ראשי הגילדה לפרסם הודעות תמיכה בתנועות #MeToo (נגד אלימות מינית כלפי נשים) ו-Black Lives Matter (נגד אלימות וגזענות כלפי שחורים), דווקא "כשטרוריסטים פלשו לישראל כדי לרצוח, לאנוס ולחטוף יהודים, שמרה הגילדה על שתיקה. זה הארגון ההוליוודי הגדול היחיד שבחר לעשות כך", כך צוין במכתב.

שלט "הוליווד", צילום: GettyImages

"אנחנו קבוצת תסריטאים שמעוניינת לגנות באופן ברור ותקיף את הפשעים המתועבים שביצע חמאס נגד אזרחים חפים מפשע", הוסיפו הכותבים המוחים. "הקונפליקט בין ישראל לפלשתינים אמנם מורכב ורווי ניואנסים, אך הפשעים שבוצעו ב-7 באוקטובר היו פשוטים ומרושעים. אם אנחנו לא יכולים לקום ולהגדיר אותם כפי שהם - מעשים ברבריים מפלצתיים - אז איבדנו את זה לגמרי. אנחנו חותמים על המכתב הזה כיחידים ובנפרד מהארגון שלנו, אבל אנחנו מאוחדים באנושיות ובאחריות שלנו להוקיע רשע בכל מקום שאנחנו רואים אותו".

עד כה לא התקבלה תגובה מטעם ה-WGA.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר