סערת משפחת אסייג והסרט "ההילולה": מני שובר שתיקה ומסביר את עצמו

אחרי שקיבל אינספור פניות מאמצעי התקשורת, היוצר שעורר סערה רבתי כשתקף את המפגינים נגד הרפורמה המשפטית, בחר להגיב על דבריו השערורייתיים באמצעות פוסט שפרסם בעמודו ברשת החברתית פייסבוק

מני אסייג. צילום: פיני סילוק

באחד הימים המתוחים והטעונים שידעה מדינת ישראל, בעיצומו של מאבק אזרחי עיקש נגד הרפורמה המשפטית וצמצום עילת הסבירות, פורסמו אמש (שלישי) דבריו השנויים במחלוקת של מני אסייג, אחיו של שלום אסייג, ואחד מיוצרי הסרט "ההילולה" שיצא לאקרנים בסוף השבוע האחרון.

"ההילולה: שנות ה-90 הסרט" | טריילר

אסייג ביקש בציוץ בטוויטר מ"אנרכיסטים" שלא להגיע לצפות ביצירה שבה לקח חלק – כשאחיו שלום ואחיינו דניאל התנערו מדבריו ויצאו נגדם. אחרי שעורר את זעמם של רבים בישראל, הוא פרסם שעות לאחר מכן פוסט בפייסבוק שבו ביקש להסביר את עצמו.

"היי יקיריי", פנה אסייג לכל מי שהמתין למוצא פיו. "אחת, אני לא מתראיין לאף ערוץ, פרט ל-14, ולגלי ישראל, אז נא לא לפנות", דרש. "שתיים, כשאני מגנה את האנרכיסטים, אלה ששורפים את הרחובות, רומסים כל חוק, וצרים על בתי דין רבניים, אני מתכוון אליהם, ואם אתה לא אנרכיסט ולא חוליגן, אז אין שום סיבה שתרגיש כזה ותיעלב. שלוש, בשורות טובות", חתם.

פוסט ההבהרה של אסייג זכה לאלפי לייקים ולמעלה ממאתיים תגובות, רובן תומכות ומפרגנות. "אתה, אח יקר, אוהב ישראל אמיתי. פטריוט ועושה חסדים רבים, תמשיך בדרכך", "תודה שאתה מגן על חרדים ורבנים", "מני, אני חילונית ואני אוהבת ומעריכה אותך מאוד", "איזה איש שלא מוותר על עקרונותיו. אלוף!", "שאחיך (שלום) יגיד תודה שבזכותך הוא עף גבוה למעלה. אתה ויתרת על התהילה שהוא מקבל, הרבה בזכותך!".

בין מבול התגובות החיוביות, מצאנו גם כאלה שביקרו את מני. "אבל למה להרוס לאחיך את הפרנסה?", שאלו. "תגנה את החוק של בתי הדין. זה חוק לא שוויוני", נכתב. "פנית אלינו ולכלכת בצורה מעליבה", האשימו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר