סערת משפחת אסייג: מני דרש מהמפגינים לא להגיע לסרט ושלום יצא נגד דבריו

מני אסייג, אחד מיוצר סרט הקולנוע החדש "ההילולה", תקף את המפגינים נגד הרפורמה המשפטית ודרש מהם שלא להגיע לאולמות הקולנוע בכדי לצפות ביצירתו • אחיו, שלום אסייג, הגיב לדברים: "כולם מוזמנים. גם אם אנחנו מתווכחים, אנחנו אחים!" • אחיינו, דניאל אסייג, הגיב אף הוא: "הסרט שייך לאבא שלי. מני מחזיק בדעות שונות מאיתנו"

מני אסייג. צילום: פיני סילוק

מני אסייג, אחיו של השחקן והיוצר שלום אסייג, פרסם בחשבון הטוויטר שלו ציוץ נפיץ ושנוי במחלוקת שבו תקף באופן קשה את המפגינים נגד הרפורמה המשפטית, כשהאשים אותם בהרס המדינה היהודית.

"ההילולה: שנות ה-90 הסרט" | טריילר

עוד קודם לכן ביקש מהם שלא להגיע לסרט הקולנוע שיצר יחד עם אחיו שלום אסייג ואחיינו דניאל אסייג "ההילולה". אסייג כבר הספיק למחוק את הציוץ שעורר סערה.

"אנרכיסטים ותומכיהם", כתב מני בחשבון הטוויטר שלו, "לא יודע אם יש לחלקכם כוונה כזו, אבל אם יש כזו, אני מבקש שלא תגיעו לצפות בסרט, וגם לא למופע האישי שלי, ולשום אירוע שאני קשור בו. לא מעוניין ולא רוצה להתפרנס ממי שהורס את המדינה היהודית, ופוגע ברבנים ולומדי תורה בחסות הדיפ סטייט. מעדיף לרעוב ולא להיות תלוי בכם!", כתב.

מני הספיק כאמור למחוק את הציוץ הנפיץ, אך דברים תקיפים שלו כנגד המוחים ניתן היה עדיין למצוא בחשבונו. "לצערי, הממשלה שלנו מגלה רפיון אל מול ניסיון המרד שלא היה כמותו. הקושרים, המורדים, והממרידים מתהלכים חופשי בינינו, מסיתים ברשתות, נודדים בין האולפנים ומפיצים את משנתם הרעילה והמהפכנית כנגד המדינה היהודית והסדר הציבורי. רק מעצרי מנע של שליחי BDS יביאו קץ לכאוס!", פסק.

אחיו של מני, שלום אסייג, יצא נגד דבריו ופרסם ברשת את הדברים הבאים: "למען הסר ספק, לסרט שלי, 'ההילולה', כולם מוזמנים. מימין, משמאל, מפגינים בעד ומפגינים נגד! גם אם אנחנו מתווכחים, אנחנו אחים! הפוליטיקה נשארת בחוץ!".

שלום אסייג, צילום: כפיר זיו

גם דניאל אסייג, בנו של שלום אסייג, שכאמור לקח גם הוא חלק ביצירת הסרט המדובר, התנער מדודו מני ופרסם ברשת את הדברים הבאים: "מני הוא ילד גדול ומחזיק בדעות שונות מאיתנו. אנחנו לא מסכימים איתו בנושא הזה, ובכל מקרה הוא פרש מעולם הכתיבה בזמן שעבדנו על הסרט ולא השלים איתנו את התסריט. הסרט שייך לאבא שלי ולאף אחד אין זכות להגיד לצד כלשהו של העם לא להגיע אליו. ל'ההילולה' שלנו כולם מוזמנים בלי הבדלי דת, צבע, מין ודעה פוליטית", חתם.

גיורא ואלה מנכ״ל "אקט", המייצג את עובדות ועובדי הקולנוע והטלוויזיה בישראל, מסר בתגובה: "נחרדנו מהדברים שטופי השנאה שפרסם מני אסייג, אחד מהיוצרים של הסרט 'ההילולה'. חברות וחברי איגוד 'אקט' עבדו, ירקו דם והיו שותפים מרכזיים ליצירת הסרט ולהצלחה הענקית לה הוא זוכה בימים אלו. יש אצלנו מגוון של דעות פוליטיות, ויש אצלנו גם כאלו שאתה מכנה בבוז 'אנרכיסטים ותומכיהם'. חלקם אפילו עבדו וקרעו את עצמם בסרט שאתה עכשיו מתפרנס ממנו. השימוש ביצירה שגם אנחנו חלק ממנה, לטובת ניגוח פוליטי, כואב ומקומם. בשום אופן לא נסכים לדברי בלע שכאלה ולא ניתן יד להכפשות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר