ארנולד שוורצנגר נגד האנטישמיות: "לוזרים! אל תיפלו למלכודת הזו"

שחקן האקשן האיקוני והוותיק (וגם מושל קליפורניה לשעבר) פרסם סרטון נוקב במיוחד, שבו יצא חוצץ חד משמעי נגד אנטישמיות וגזענות כללית ברחבי ארצות הברית • צפו והאזינו לדבריו ומסריו שביקש להעביר

ארנולד שוורצנגר מתוך הסרטון שהעלה , צילום: צילום מסך יוטיוב

ארנולד שוורצנגר יוצא נגד אנטישמיות, גזענות וארגוני שנאה. בסרטון בן 12 דקות שהעלה ליוטיוב, מטיף השחקן האוסטרי לבחירה בדרך הטוב ותוקף "כל אדם ששמע דברי קונספירציה אודות יהודים או כל גזע ומין וחשב לעצמו ׳זה הגיוני בעיני׳״.

שוורצנגר, צילום: איי.פי.

"אף פעם לא הייתה קיימת תנועה מצליחה שהתבססה על שנאה״, אמר שוורצנגר, שכזכור ביקר בשנה שעברה במחנה ההשמדה אושוויץ והתעמת עם עברו הנאצי של אביו. ״נאצים? לוזרים. הקונפדרציה? לוזרים. תנועת האפרטהייד? לוזרים. אני לא רוצה שתהיו מפסידנים. אני לא רוצה שתהיו חלשים. למרות כל חבריי שאומרים לי 'ארנולד, אל תדבר אל האנשים האלה, זה לא שווה את זה ולא אכפת לי מה הם אומרים׳ - לי אכפת מכם. אני חושב שאתם שווים את זה. אני יודע שאיש אינו מושלם. אני מסוגל להבין כיצד אנשים יכולים ליפול למלכודת של דעות קדומות ושנאה״.

עוד אומר הכוכב האוסטרי בווידאו: ״קל יותר להמציא תירוצים על כך שהעם היהודי רקם מזימה לפגוע בהצלחה שלך מאשר להודות שפשוט לא עבדת קשה מספיק. קל יותר לשנוא מאשר ללמוד…אין אדם שבחר בדרכה הקלה של השנאה והגיע לסוף הדרך ואמר לעצמו ׳איזה חיים׳. לא, הם מתים אומללים כפי שחיו.

"לא משנה כמה רחוק הגעתם (במסגרת השנאה), אני רוצה שתדעו שעדיין יש לכם הזדמנות לבחור בחיים של עוצמה. אתם חייבים להילחם במלחמה נגד עצמכם. דרך השנאה קלה יותר, כי לא צריך לשנות בה דבר. כל דבר בחיים שלכם שאתם לא שמחים לגביו יכול להיות אשמתו של מישהו אחר. אבל כך תסיימו שבורים. אני לא רוצה שתעברו את כל זה״.

שוורצנגר, צילום: רויטרס

אין זו הפעם הראשונה שמושל קליפורניה לשעבר יוצא בהצהרות חברתיות ופוליטיות, שנים לאחר שפרש מעשייה ציבורית. בדיוק לפני שנה, בחודש מרס שעבר, פנה השרירן לחיילים הרוסים התוקפים באוקראינה וקרא להם שלא להאמין למכונת הפרופגנדה של מנהיגם פוטין ולהימנע מלחזור על הטעויות שעשה אביו, חייל נאצי שנלחם בלנינגרד ושב משדה הקרב שבור בגופו ובנפשו, לאחר שהבין שהאמין לשקרים של מנהיגיו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר