קומדיה סקסית גדושת גסויות, מחנכת מינית ודימוי גוף: כל מה שמגיע לקולנוע ביוני

מטפלת בבתול מופנם בן 19, הריסון פורד בן ה-80 בגרסה "צעירה" של עצמו באמצעות טכניקות חדשניות, והקומדיה הרומנטית הישראלית שזכתה בשני פרסים בפסטיבל חיפה • ישי קיצ'לס מארגן לכם רשימת צפייה ליוני

"לא לוקחים קשה". צילום: יח"צ

"ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש" - 1 ביוני

סרט ההמשך המצופה ללהיט האנימציה זוכה האוסקר "ספיידרמן: ממד העכביש" מ-2018. מיילס מוראלס וגוון סטייסי נשאבים אל תוך המולטיוורס, פוגשים מלא ספיידרמנים מיקומים מקבילים, ומתייצבים מול נבל מסוכן שמבקש להוציא לפועל תוכנית שטנית.

"ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש", צילום: יח"צ

סיקוול נוסף, שיביא את הטרילוגיה לסיומה, ייצא למסכים במרץ 2024, אז תהיו מוכנים לכך שהסרט הנוכחי ייגמר ב"המשך יבוא...". עם קולותיהם של שאמליק מור, היילי סטיינפלד, אוסקר אייזק, ג'ייסון שוורצמן ואיסה ריי. פיל לורד וכריסטופר מילר כתבו והפיקו, וחואקים דוס דנטוס, קמפ פאוורס וג'סטין קיי תומפסון ביימו.

"רובוטריקים: עליית החיות" - 8 ביוני

"רובוטריקים: עליית החיות", צילום: יח"צ

הסרט השביעי בסדרה המצליחה הוא גם סיקוול ל"באמבלבי" (הספין-אוף שיצא ב-2018) וגם פריקוול לסרט הראשון (שיצא ב-2007). העלילה, שמתרחשת ב-1994, מציגה גזע חדש של רובוטריקים ומתמקדת בעימות בין אופטימוס פריים וחבריו לבין יוניקרון, רובוט בעל ממדים ענקיים שיכול להפוך את עצמו לכוכב לכת. במאי: סטיבן קייפל ג'וניור.

"הפלאש" - 15 ביוני 

"הפלאש", צילום: יח"צ

סרט גיבורי העל של אולפני די.סי, שיציאתו נדחתה בשנה עקב הסתבכויותיו הרבות (והמאוד מתוקשרות) של השחקן הראשי עזרא מילר. במרכז העלילה: הפלאש חוזר בזמן כדי למנוע את הרצח של אמו. הבעיה: תוך כדי מאמציו ההרואיים, גיבורנו נתקע ביקום מקביל ונאלץ להילחם בגנרל זוד (הנבל הקריפטוני שמוכר מסרטי סופרמן). מסייעים לו במלאכה: באטמן (בגילומו של מייקל קיטון) וסופרגירל. גם בן אפלק בעסק איכשהו. במאי: אנדי מוצ'יאטי ("זה").

"אלמנטלי" - 15 ביוני

"אלמנטלי", צילום: יח"צ

סרט האנימציה החדש של אולפני פיקסאר מתרחש בעיר שבה חיים תושבים שעשויים מארבע היסודות - אש, מים, אדמה ואוויר – ומגולל את סיפורם מלא ההרפתקאות של אמבר, אישה צעירה העשויה מאש, ו-ווייד, בחור צעיר שעשוי ממים. פיטר סון ביים.

"הבשורה על פי יהודה" - 15 ביוני

"הבשורה על פי יהודה", צילום: מתוך הטריילר, יוטיוב

 לאחר שבשנות השבעים היה חתום על עיבוד קולנועי מוצלח ל"מיכאל שלי", אחד מספריו הראשונים של עמוס עוז, הבמאי הוותיק דן וולמן סוגר כעת מעגל עם סרט שמבוסס על הרומן האחרון של עוז (שראה אור ב-2014). בירושלים החצויה, חורף 1959, סטודנט צעיר מגיע כדי להתגורר ולארח חברה לגבר קשיש. השניים דנים באנושיותו של ישו ובמשמעות הבגידה של יהודה איש קריות, אלא שהעניינים מסתבכים אחרי שהסטודנט מתאהב באלמנת בנו של הקשיש. עם יובל ליבני, עינב מרקל ודורון תבורי.

"אסטרואיד סיטי" - 22 ביוני

"אסטרואיד סיטי", צילום: יח"צ

סרטו החדש ועטור הכוכבים של התסריטאי-במאי האמריקני המהולל ווס אנדרסון ("משפחת טננבאום", "מלון גרנד בודפשט") מתרחש בעיירה מדברית ב-1955, במהלך כנס אסטרונומיה שמושך אליו שלל טיפוסים שונים. עם סקרלט ג'והנסון, טום הנקס, ג'ייסון שוורצמן, ג'פרי רייט, טילדה סווינטון, בריאן קרנסטון ועוד.

 "לא לוקחים קשה" - 22 ביוני

ג'ניפר לורנס חוזרת למסך הגדול לאחר היעדרות של שנה וחצי עם קומדיה סקסית וגדושת גסויות. לורנס מגלמת בחורה מרוששת וחסרת כיוון בחיים שלוקחת ג'וב בתור החונכת המינית של בתול מופנם בן 19. מטבע הדברים, הדברים הולכים לכיוון לא צפוי. במאי: ג'ין סטופניצקי ("ילדים טובים").

 "החבר השמן שלי" - 22 ביוני

"החבר השמן שלי", צילום: יח"צ

קומדיה רומנטית מקומית שזכתה בשני פרסים בפסטיבל חיפה האחרון. הסרט, שמבוסס על מערכת היחסים בין הבמאי, גודיס שניידר, לבין אשתו, ליאת אלקיים (שכתבה עמו את התסריט), מספר על בחור גדול ממדים שפוגש בחורה רזה שהייתה אתו בצבא, ומתאהב בה. עם צחי סדן, מי-רן מנקס, אסף פרי ואפרת וינטראוב.

"אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל" - 29 ביוני

"אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל", צילום: יח"צ

הריסון פורד בן ה-80 חוזר למגפיו של הארכיאולוג האגדי אינדיאנה ג'ונס לסיבוב חמישי ואחרון בסדרת סרטי ההרפתקאות האהובה. לצידו של פורד - שמופיע בסרט גם כגרסה "צעירה" של עצמו, בזכות טריקים דיגיטליים - ניתן למצוא הפעם את פיבי וולר-ברידג' ("פליבג"), מאדס מיקלסן, אנתוניו בנדרס, בויד הולברוק, וגם את ג'ון ריס דיוויס (ששב בתור סאלח, הוותיק והטוב). לראשונה בסדרה, סטיבן ספילברג אינו אוחז במושכות הבימוי, ומי שנבחר להחליף אותו מאחורי המצלמה הוא ג'יימס מנגולד ("פורד נגד פרארי", "וולברין").

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר