מנועה קירל ועד אוראל צברי - שי כנות מוציא את סרטו החדש

הסרט החדש של הבמאי, "אוהב אותך צ'ארלי" יוצא לאקרנים • במרכז העלילה - סיפורו של במאי טלוויזיה שנכנס לעולם הריאליטי • בראיון הוא משתף: "לקחתי הרבה חוויות מקצועיות מחיי ויצקתי לדמותו"

נועה קירל בסרט. "כישרון גדול", צילום: באדיבות סרטי יונייטד קינג

היום (חמישי) יעלה בבתי הקולנוע "אוהב אותך צ'ארלי", סרטו של שי כנות, שביים וכתב את התסריט יחד עם חיים ברבי ורועי עידן. בסרט משחקים בין היתר מיכאל אלוני, אלון אבוטבול, נועה קירל, אליעד נחום, עדי הימלבלוי, אוראל צברי, משה פרסטר, ליאור דובדבני ועוד.

במרכז העלילה סיפורו של גיא, במאי טלוויזיה צעיר ושאפתן, שנשלח לצלם ריאליטי יחד עם צוות צילום מוזר ובעייתי בביתו של ראש משפחת פשע אכזרי, ושם מתארחת זמרת פופ מצליחה שאינה מודעת לזהות המארח. מדובר בעלילה שמבוססת על סיפור אמיתי, בערך.

שי כנות, צילום: נטי לוי

"זה רחוק מהאמת", צוחק כנות כשאני מנסה לברר עד כמה הרגעים מהחיים האמיתיים נכנסו לתסריט, "אבל זה נכון שהרעיון המרכזי לסרט באמת הגיע מהתוכנית 'פעם בחיים' שביימתי, תוכנית ראליטי שבה לקחנו סלבס ושמנו אותם במקום הפוך מזה שהם מכירים. את אביב גפן שמנו בהתנחלות, את יעל גולדמן בבית של אלפרון, את ביגי ושורטי בבית בקיסריה, ושם כבמאי יצא לי לחוות את החוויה הזאת מהצד של המצלמה ולהכיר את האנשים מהצד השני. לרעיון הזה הוספתי גם את הבורר שביימתי - גם שם יש הצצה על מישהו שלא התחנך או גדל בעולם מסוים ומגיע לעולם אחר".

מתוך הסרט. "הרעיון הגיע מ'פעם בחיים' שביימתי", צילום: באדיבות סרטי יונייטד קינג

"הסרט הוא על גיא, במאי עם סולם ערכים, מחשבה ופילוסופיית חיים שמפגישה אותו עם צ'ארלי, סוג של דמות אב, ראש משפחת פשע שהופך למנטור שלו. במפגש ביניהם הוא פותח לו את הראש, ובתהליך הזה שניהם משתנים".

זאת אומרת שגיא הוא לא אתה.
"לא, הוא שונה ממני" (צוחק), "אבל יש הרבה דברים שהבאתי מעצמי כשכתבתי אותו, בעיקר את התשוקה לקולנוע. אני הייתי כמו גיא, חשבתי שאם אתה עושה קולנוע וסרטים - אלה האמנות והדבר האמיתי, והריאליטי זה זבל, זה לא ז'אנר עם דרמה. כמו גיא, למדתי שדווקא כשאתה עושה ריאליטי ופוגש אנשים, יש בזה אמנות. אתה באמת לומד גם על עצמך וגם על החיים. אתה פוגש אנשים אמיתיים חזקים, חלשים ומיוחדים, והמפגש הזה מטלטל אותך. בתוכניות ריאליטי יש את הכוח של המצלמה, שהיא סוג של מכונת אמת כי אי אפשר לזייף למשך זמן".

אז אתה לא שותף לביקורת על ז'אנר הריאליטי, שתופס כמעט את כל שעות הפריים טיים בערוצים המסחריים ומטפח את שדרת כוכבי הריאליטי שמשתלטים על הבמות והמסכים?
"אני חושב שבתוכניות ריאליטי המצלמה היא סוג של מכונת אמת. בעבר היה סביב שחקני קולנוע בהוליווד מסתורין, והם לא רצו לעשות טלוויזיה כי זה חשף אותם יותר מדי. הריאליטי לקח את זה עוד יותר לקיצון, כי נעלם לא רק המסתורין אלא גם התסריט, ונשאר רק האדם עצמו והאופי שלו. בתוכניות ריאליטי אנשים באמת מאוד חשופים. אתה ישר יודע אם הוא פייק או לא, והאינסטגרם זה כבר הדבר הבא, עוד יותר מתקדם.

"לגבי הליהוק של כוכבי ריאליטי - יש דבר כזה שנקרא 'סטאר קואליטי', וברגע שלמישהו יש את האיכות הזו - הוא מתאים לתעשייה. כמובן שזה שונה להיות כוכב קולנוע, כוכב טלוויזיה או כוכב אינסטגרם, אבל יש הרבה חפיפה ביניהם. בסרט הזה ליהקנו את אוראל צברי שהתפרסם דרך הרשת, ועשינו לו הרבה אודישנים שבהם ראינו שהוא שחקן נהדר, שלא נדבר על נועה קירל שהיא פנומן. זמרת שעבדתי איתה ב'כפולה' ואנשים אמרו לי 'היא לא שחקנית', ועל השנייה הראשונה שצילמנו ראיתי את הכישרון שלה והבנתי שיש לה את זה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר