הסופר הבריטי הנודע: "רק מהישראלים מצפים לתגובה פרופורציונלית כשמתקיפים אותם"

בריאיון שדאגלס מאריי העניק לרשת חדשות בריטית, הוא נשאל אם לדעתו תגובת ישראל "פרופורציונלית וצודקת" ביחס לתושבי רצועת עזה • על כך, ענה: "כדי שהתגובה תהיה פרופורציונלית, ישראל צריכה לעבור בעיר בגודל שדרות – ולהרוג את אותו מספר אנשים שפעילי חמאס הרגו"

הסופר הבריטי דאגלס מאריי, ב-2019. צילום: גדעון מרקוביץ'

"רק מהישראלים מצופה שכשהם נמצאים בעימות כשמתקיפים אותם, שתהיה להם תגובה פרופורציונלית לחלוטין", כך אמר הסופר הבריטי דאגלס מאריי בריאיון שהעניק שלשום (חמישי) לרשת החדשות הבריטית TalkTV.

במהלך הריאיון שהעניק הסופר השמרן, המוכר בזכות ספרים מצליחים כגון "המוות המוזר של אירופה" ו"שיגעון ההמון", נשאל מאריי על הדרך שבה ישראל מתייחסת לתושבי רצועת עזה בתגובה למעשי הטרור של חמאס, והאם זו, לדעתו, "פרופורציונלית וצודקת".

"ישנה סטייה עמוקה בבריטניה בכל פעם שישראל מעורבת בעימות, וזו המילה שהשתמשת בה זה עתה: 'פרופורציה', 'פרופורציונלי', 'פרופורציונליות'. רק לבריטניה יש אובססיביות אמיתית לגבי זה, שמעתי את זה במשך הימים האחרונים באופן בלתי פוסק", אמר.

"פרופורציונליות כמעט אף פעם לא קיימת בתוך עימות, אבל אם היינו מחליטים שיש לנו פטיש בנושא הפרופורציונליות, היה נגזר מכך שבתגובה למה שחמאס עשה לישראל ביום שבת (של השבוע שעבר, אז החלה מלחמת "חרבות ברזל"), על ישראל לנסות לאתר פסטיבל מוזיקה בעזה, לדוגמה, ולאנוס בדיוק את מספר הנשים שחמאס אנס ביום שבת, שתהרוג בדיוק את מספר הצעירים שחמאס הרג ביום שבת, עליהם למצוא יישוב בדיוק באותו גודל של העיר שדרות, איפה שביקרתי פעמים רבות בעצמי, ושיוודאו שהם עוברים מדלת לדלת והורגים בדיוק את המספר הנכון של תינוקות שחמאס הרג בשדרות ביום שבת, ולירות בראש של בדיוק אותו מספר של פנסיונרים מבוגרים שנורו בשדרות בשבת – רק בתוך יישוב אחד", הוסיף בתגובה לשאלה.

"פרופורציונליות בעימות זו בדיחה, וזה מושג בריטי מאוד מוזר שיש לנו שרק מהישראלים מצופה כשהם נמצאים בעימות כשמתקיפים אותם, שתהיה להם תגובה 'פרופורציונלית לחלוטין'".

צעיר עומד בסמוך להריסות מבנה ברפיח שברצועת עזה, היום, צילום: איי.אף.פי.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר