"האנטומיה של קיי": הגוף שלך יאמר לך תודה

ספרו של אדם קיי לנוער בוגר מצליח להיות מחכים, קורע מצחוק ולא לחטוא בחינוכיות-יתר

הסודות המוזרים של הגוף. אדם קיי // צילום: GettyImages

ספרות רפואית היא ז'אנר שמאז ומתמיד הצליח למשוך אליו קוראים צעירים. אם פעם היו הקוראים הסקרנים נאלצים להסתפק באנציקלופדיות שונות המיועדות אליהם, מאוירות בקווים גסים,  מתארות לפרטי פרטים את התוספתן והכליות שלנו, המצב שונה כעת - הז'אנר השתכלל והתאים את עצמו לתקופה. אחד ממבשרי המהפכה הוא הספר "האנטומיה של קיי" של אדם קיי (הוצאת הכורסא/מודן, מאנגלית: תומר בן אהרון), שמצליח לייצר סטנדרט חדש בתוך הסוגה המסוימת הזאת והוא עושה זאת באופן שמצליח לתפוס גם את קהל היעד אליו הוא פונה, אך גם את דור ההורים.

קיי המחבר, רופא לשעבר, תסריטאי וקומיקאי, הוא השם החם בתחום הזה לאחר שכתב את רב המכר למבוגרים "זה הולך לכאוב" (הוצאת הכורסא/ מודן) שהתבסס על ימיו כמתמחה רפואי. היומן האישי הזה הפך בהמשך לסדרה טלוויזיונית מצליחה בזכות האופן שבה היא שינתה את הכתיבה על בתי חולים וחולי (אפשר לצפות בה בימים אלה בערוץ YES). הפנייה לפלח השוק הצעיר יותר הצליחה לשמור על אפיוני כתיבתו: הומור קולח שלא בא על חשבון תוכן עשיר ומעמיק. בקיצור, כשאתה יהודי ובריטי, אין לך ברירה אלא ליצור תוכן מאופיין מאוד, עתיר בשנינה עם נגיעות אינטלקטואליות מבלי לזלזל לרגע בקורא, אלא להיפך.

ספרו של קיי למבוגרים, 2019,

איך עברה הקריאה על בני הבית הצעירים? הבן שלי דאג לספר לי שהאדם הממוצע מבלה שנה מחייו בשירותים' ואחותו הוסיפה: "לדעתי אבא יושב שנתיים". עוד הודיעו לי השניים שאין להם שום כוונה למות מסרטן ולכן הם מתחילים לאכול פלפל ירוק. הספר הזה תפס אותם וסירב להרפות גם בקטעים שעוסקים באברי רבייה, ואילצו אותנו ההורים, להתמודד, כנראה מוקדם מהצפוי, עם שאלות בנושאים כאלה ואחרים. יש לציין שקיבלנו עזרה מהספר, שמפרק את המוקשים הללו בצורה חכמה ורגישה.

זהו לבטח אחד הספרים המוצלחים של השנה הנוכחית. בכותרתו מבטיח הספר שהוא היומן השלם לגוף האדם והוא אכן עומד בהתחייבותו בפני הקורא.

האנטומיה של קיי - המדריך המלא (בדברים מגעילים) לגוף האדם / אדם קיי; מאנגלית: תומר בן אהרון, איורים: הנרי פייקר, הוצאות הכורסא ומודן, 386 עמ'

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר