שחקנים בהוליווד נגד ישראל: "סולידריות עם אחינו הפלשתינים"

כוכבים נוספים מצטרפים לתמיכה של אמה ווטסון בפלשתינים • סוזן סרנדון, מארק רפאלו ונוספים הצטרפו לארגון בשם "אמנים למען פלשתין UK"

השלט של הוליווד, צילום: FilmMagic

לאחר שהשחקנית אמה ווטסון פרסמה פוסט תמיכה במאבק הפלשתיני, הוליווד מתייצבת לצדה.

לפני כשבועיים פרסמה הכוכבת הבריטית, הידועה גם כאקטיביסטית ופעילת זכויות אדם, פוסט בחשבון האינסטגרם שלה בו קראה לסולידריות ותמיכה במאבקים חברתיים. את הפוסט ליוותה תמונה מתוך הפגנה שבה מונפים דגלי פלשתין. פוליטיקאים כמו גלעד ארדן ודני דנון גינו את דבריה ואף האשימו אותה באנטישמיות.

 כעת, ארגון תרבותי בשם "אמנים למען פלשתין UK" שחרר הצהרת תמיכה בווטסון, עליה חתמו למעלה מ-40 שמות מוכרים בהוליווד. בן היתר חתומים על המכתב שמות כמו סוזן סרנדון, מארק רפאלו, ג'ים ג'רמוש, קן לואץ', גאל גרסיה ברנאל, ויגו מורטנסן ואחרים.

השחקנית סוזן סרנדון, ב-2017, צילום: איי.פי.

 "אנו מצטרפים לאמה ווטסון בהצהרתה הפשוטה ש'סולידריות היא פועל'", נכתב בהודעה מטעם הארגון. "בזאת אנו מתכוונים לסולידריות עם אחינו הפלשתינים, שנלחמים על זכויותיהם תחת החוק הבין-לאומי".

הארגון מאשים את הממשלה הישראלית בחוסר איזון של כוח צבאי מול הרשות הפלשתינית, וביישומו לצורך השתתת מדיניות גזענית והרחקת אנשים מביתם. לצד כך, ההצהרה מגנה כל סוג של גזענות, כולל אנטישמיות ואסלאמופוביה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר