גלעד ארדן ודני דנון נגד אמה ווטסון: "בית גריפינדור הוא אנטישמי"

בעקבות הפוסט הפרו-פלשתיני שפרסמה לאחרונה כוכבת "הארי פוטר", מגיעים כעת הגינויים מצד שני הפוליטיקאים הישראלים

גלעד ארדן, דני דנון ואמה ווטסון, צילום: יהונתן שאול, פיני סילוק, Gettyimages, אינסטגרם

לאחר שלפני מספר ימים העלתה פוסט שנדמה כהבעת תמיכה במאבק הפלשתיני, השחקנית אמה ווטסון זוכה לגינוי מצד פוליטיקאים ישראלים.

בתחילת השבוע פרסמה כוכבת סרטי "הארי פוטר" בעמוד האינסטגרם שלה ציטוט של ההוגה התיאורטיקנית הפמיניסטית שרה אחמד, לצד תמונה של הפגנה ובה מונפים דגלי פלשתין. מספר פוליטיקאים לא ראו את הדבר לחיוב, והחליטו להגיב לעמדתה של השחקנית.

"10 נקודות עבור גריפינדור (בית בבית הספר הוגוורטס, המופיע בסדרת ספרי הילדים הפופולרית. ע.פ) על היותו אנטישמי", צייץ דני דנון, שגריר ישראל לשעבר באו"ם ומי שמכהן כיו"ר הליכוד העולמי בהווה, בתגובה לפוסט של ווטסון.

ווטסון ידועה כאקטיביסטית ולוחמת זכויות אדם, אך טרם התבטאה עד כה בנושא הסכסוך הישראלי-פלשתיני. בפוסט המדובר כתבה: "פירושה של סולידריות אינו שהמאבקים שלנו זהים, הכאב שלנו הוא אותו כאב או שתקוותינו לעתיד דומות. סולידריות מצריכה מחויבות ועבודה, וכן את ההכרה בכך שגם אם אנחנו לא חולקים את אותם הרגשות, אותם החיים או אותו גוף, אנחנו חיים על אדמה משותפת".

גם שגריר ישראל הנוכחי באו"ם, גלעדן ארדן, הגיב לדברים מחשבון הטוויטר שלו וכתב: "ספרות בדיונית אולי עובדת עבור 'הארי פוטר', אבל היא לא עובדת במציאות. לו הייתה עובדת, הקסם שנעשה בו שימוש בעולם הכישוף והקוסמות היה מנטרל את עוולותיו של החמאס (שמדכא נשים וחותר להשמדתה של ישראל) ואת עוולותיה של הרשות הפלשתינית (תומכת הטרור). הייתי יכול להיות בעד דבר כזה!".

לקריאת הכתבה באגלית

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר