"גזענית": בילי אייליש פונה למעריציה בישראל ומסתבכת

הזמרת, שמקדמת בימים אלה את אלבומה השני, פנתה למעריציה במדינות שונות בעולם, ובהן ישראל • הדבר לא התקבל בעין יפה בקרב גולשים פרו-פלשתינים, והתגובות, כצפוי, לא איחרו לבוא

"היי ישראל". אייליש, צילום: AFP

בסוף השבוע האחרון הוציאה הזמרת בילי אייליש את "Happier than Ever", אלבומה החדש והשני במספר. כחלק מקידום האלבום, היא הקליטה הודעה למעריצים בשלל מדינות ברחבי העולם, ובהן גם ישראל. 

בווידאו גנרי שנפתח בברכה "היי ישראל" ואורכו לא יותר מכמה שניות, נראית ונשמעת אייליש כשהיא מזמינה חובבי מוזיקה להאזין לאלבומה החדש. כצפוי, הדבר גרר תגובות קשות מצד פרו-פלשתינים ושונאי ישראל ברשת.

"בילי", כתב אחד המגיבים. "קוראים לזה 'אדמת פלשתין הכבושה', לא ישראל". אחר פרסם תמונות של ילד בוכה מחזיק אקדח וכתב: "(זה) אני, מעריץ ותיק של בילי אייליש ותומך בשחרור פלשתין, רואה אותה בווידאו אומרת 'היי ישראל!' ומקדמת את האלבום החדש שלה בקרב קהלה הישראלי". בתגובה נוספת נכתב: "זה תמיד כל כך עצוב כשלאחד מהאמנים האהובים עליך יש דעות דפוקות".

תגובות חריפות יותר קראו לאייליש "תומכת ישראל" ולא פחות מ"גזענית". אחד המגיבים כתב: "בגלל ה'היי ישראל' אנחנו הולכים להסיר ממך עוקב ומגיע לך. השכילי ולמדי מה ישראל עושה לילדים פלשתינים". בתגובה מעודנת במיוחד נכתב: "שת****ן ישראל ושת****ן בילי אייליש".     

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר