מצטרף לכוכבים שאכזבו אותנו: חואקין פיניקס תורם לעזה

פיניקס תרם פוסטר חתום בידיו של הסרט הראשון, לטובת מיזם המכירה הפומבית "קולנוע עבור עזה", שבמסגרתו נרתמו שחקנים, במאים ואמני במה אחרים כדי לסייע לאזרחים פלשתינים ברצועה • לפניו הצטרפו גם אוליביה קולמן, פול מסקל והבמאי היהודי ג'ונתן גלייזר, שעורר סערה בטקס האוסקר האחרון

חואקין פיניקס. צילום: AFP

התרשמתם מהטריילר החדש של "ג'וקר: טירוף בשניים"? מצפים להשקת סרט ההמשך ללהיט הקומיקס עטור השבחים והפרסים מ-2019, שבו גילם חואקין פיניקס את נבל-העל המצחקק, שלימים יהפוך לאויבו המושבע של באטמן? אולי הידיעה הבאה תגרום לכם לחשוב קצת אחרת.

היום (חמישי) דווח כי פיניקס תרם פוסטר "ג'וקר" חתום שלו לטובת מיזם המכירה הפומבית "קולנוע עבור עזה" (Cinema for Gaza) - מיזם שבמסגרתו נרתמו שחקנים, במאים ואמני במה אחרים על מנת לסייע לאזרחים פלשתינים ברצועה. המכירה, שתסתיים מחר, כבר גייסה יותר מ-200,000 דולר שייתרמו לארגון Medical Aid for Palestinians, אשר מספק סיוע רפואי לתושבי עזה.

נוסף על הכרזה החתומה של פיניקס, שללא ספק תיהנה מביקוש רב (הסכום כרגע עומד על 500 דולר), גם דווח כי הבמאי המהולל גיירמו דל טורו ("המבוך של פאן", "צורת המים") תרם שישה ספרים חתומים על ידו; השחקנית אמה קורין ("הכתר") תרמה תסריט חתום של הסדרה בכיכובה; ואילו הבמאי טוני קיי ("אמריקה X") תרם ציור שלו שמוקדש לתושבי עזה.

פיניקס בדמותו כג'וקר, צילום: יח"צ

השמות האלה מצטרפים לאושיות קולנועיות אחרות - רובן בריטיות - ביניהן אוליביה קולמן, פול מסקל, טילדה סווינטון, מייזי ויליאמס, טסה תומפסון, ספייק לי, וס אנדרסון והבמאי היהודי ג'ונתן גלייזר, שעורר סערה בטקס האוסקר האחרון - אשר תרמו פריטים למיזם בימים הראשונים להשקתו, בתחילת החודש.

"ג'וקר: טירוף בשניים" יגיע לאקרנים באוקטובר וצפוי להיות מעין סרט מוזיקלי (אך לא בדיוק מחזמר, לפי היוצרים). אל פניקס תצטרף הפעם ליידי גאגא, שתגלם את אהובתו הארלי קווין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר