מחברת ספרי "הארי פוטר" נגד כוכבי הסרטים: "לא אסלח להם"

ג'יי קיי רולינג, שעומדת זה שנים בלב סערה סביב התבטאויותיה אודות קהילת הטרנסג'נדרים, פרסמה סדרת ציוצים שבה, בין היתר, יצאה נגד כוכבי סדרת הסרטים, שכידוע התרחקו ממנה בעקבות דבריה • מה עורר את חמתה מחדש ומה היה לה לומר?

ג'יי קיי רולינג וכוכבי "הארי פוטר" ב-2001. צילום: Gettyimages

מחברת ספרי "הארי פוטר", הסופרת הבריטית ג'יי קיי רולינג, ידועה כמי שמתבטאת לא מעט בנוגע  לקהילת הטרנסג'נדרים ומדברת נגד שינויי מין בגיל צעיר - התבטאויות שעלו לה בלא מעט מעריצים והעכירו את יחסיה גם עם כוכבי הסדרה הראשיים שיצאו נגדה בעבר. אמש (רביעי), בסדרה ארוכה של ציוצים שפרסמה בעמוד ה-X (טוויטר לשעבר) שלה, רולינג ציינה שהיא לא תסלח לדניאל רדקליף ולאמה ווטסון, כוכבי סרטי "הארי פוטר", לאחר שאלה האחרונים יצאו בעבר נגד אמירותיה השנויות במחלוקת.

ג'יי קיי רולינג, צילום: GettyImages

בנוסף, מחברת הספרים המולטי-מיליונרית גם השתלחה בידוענים העושים שימוש בפלטפורמות שלהם כדי לעודד שינויי מין אצל קטינים - זאת לאחר פרסומו של דו"ח ועדת קָאס שחקרה את תחום טיפולי המין והמגדר בבריטניה.

רולינג (58), פעילה ידועה בתחום זכויות הנשים, אמרה שעל אנשים שהביעו תמיכה בשינויי מין אצל ילדים להתנצל בפני מבטלי שינויי מין ומגדר (detransitioners) "שחוו טראומות" ובפני נשים פגיעות התלויות במרחבים חד-מיניים. ציוציה הזועמים של רולינג הגיעו, כאמור, לאחר פרסומו של דו"ח חקירה שבוצעה על-ידי רופאת הילדים הבריטית המפורסמת ד"ר הִילָארִי קָאס, שמצאה כי ניתן לבנות ובני נוער בריטיים אישור לשנות את מגדרם בהתבסס על "ראיות חלשות באופן ראוי לציון". בדו"ח גם הזהירה ד"ר קָאס כי קיים "חוסר במחקרים איכותיים" אודות ההשפעות של מתן תרופות מעכבות התבגרות מינית וטיפולים הורמונליים לילדים וכן ציינה שהרעילות של הדיון אודות סוגיה זו הפך ל"חריג בחומרתו".

לאחר פרסום הדו"ח, טענו אנשים רבים שהביעו הסתייגות בכל הקשור לשינויי מין ומגדר בקרב ילדים כי הדו"ח מהווה גושפנקא רשמית לטענותיהם. בשורת הציוצים שפרסמה לאחר פרסום הדו"ח, ציינה רולינג שמדובר ב"קו פרשת מים החושף לעין כל את הטרגדיה שבאפשרות לשינויי מין ומגדר בקרב ילדים". כאשר טען אחד המגיבים לציוץ זה שרדקליף וווטסון חייבים לרולינג התנצלות פומבית מאוד "כאשר הם יודעים בוודאות שתסלחי להם", תגובתה של רולינג הייתה כי "אל להם להיות בטוחים (שאסלח להם)".

כמו כן כתבה רולינג כי "אני מבינה שמסקנות הדו"ח מהוות רעידת אדמה לאלה שרדפו וביצעו דמוניזציה לחושפי העובדות (whistleblowers) ושקראו למתנגדיהם "צבועים" ו"טרנספוביים".

ג'יי קיי רולינג, צילום: אי.פי.אי

"אם אני נשמעת כועסת, זה רק משום שאני פאקינג כועסת", המשיכה וכתבה. "קראתי את הדו"ח של ד"ר קָאס הבוקר וזעמי הלך וגבר במשך כל היום. נגרם לילדים נזק בלתי הפיך ואלפי אנשים תרמו לכך. לא רק רופאות ורופאים אלא גם ידוענים שתמכו בכך, תקשורת שלא הטילה ספק ותאגידים ציניים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר