"ישות קרה וחסרת לב": מחברת ספרי "הארי פוטר" ג'יי קיי רולינג מוחרמת בארצות הברית

המוזיאון לתרבות הפופ בסיאטל שבארצות הברית הסיר כל פרט שקשור בסופרת המצליחה שיצרה את עולמו של הארי פוטר ושעל ספריה התבססה סדרת הסרטים המצליחה – זאת בעקבות התבטאויותיה השנויות במחלוקת בנוגע לקהילה הטרנסקסואלית

ג'יי קיי רולינג. צילום: EPA

המוזיאון לתרבות הפופ בסיאטל הסיר כל אזכור לג'יי קיי רולינג - הסופרת הבריטית שכתבה את סדרת ספרי "הארי פוטר" - מתערוכה החוגגת את הקוסם האהוב בשל התבטאויותיה השנויות במחלוקת בעיקר בנוגע לקהילת הטרנסקסואלים.

הארי פוטר וחדר הסודות - טריילר. יח"צ (ארכיון)

כריס מור, שמלבד היותו מנהל הפרויקט מאחורי התערוכה במוזיאון הוא גם טרנסג'נדר, נימק את ההחלטה בדעותיה "המפלגות ומלאות השנאה" של רולינג. "ישנה ישות קרה, חסרת לב ושואבת שמחה בעולם של 'הארי פוטר' והפעם לא מדובר בדמנטור (סוהרסן - השד מוצץ שמחת החיים מהספרים; ע"ח)", כתב מור בפוסט ארוך שהעלה בבלוג של המוזיאון.

ג'יי קיי רולינג, מחברת סדרת "הארי פוטר", צילום: AP

"היינו מאוד רוצים לזרום עם התיאוריה באינטרנט שהספרים בסדרה נכתבו ללא סופר, אבל האדם הזה (הכוונה לרולינג; ע"ח), קצת יותר מדי קולני בדעותיו שטופות השנאה המפלגות מכדי להתעלם ממנו", הוסיף.

ג'יי קיי רולינג וכוכבי "הארי פוטר" ב-2001, צילום: Gettyimages

"לעת עתה אוצרי התערוכה החליטו להסיר כל אזכור או סממן שלה מהגלריה כדי לצמצם את ההשפעה שלה", המשיך והסביר את השיקולים שהביאו להחלטה להעלים לחלוטין את רולינג. "זה לא פתרון מושלם, אבל זה מה שאנחנו מסוגלים לעשות בטווח הקצר בזמן שנחליט מה לעשות לטווח הארוך".

2001: הארי פוטר ואבן החכמים, צילום: יח"צ

המוזיאון לא תמיד החרים את רולינג. בשנת 2018, שנה לפני שהחלה לבטא באופן פומבי את דעותיה שנחשבו לטרנסופוביות, זכתה להיכנס להיכל התהילה של המדע הבדיוני והפנטזיה, אך היחס אליה השתנה עם הפיכתה בשנים האחרונות לדמות שנויה במחלוקת בציבור מחד ובקהילת מעריצי הסדרה מאידך בשל התבטאויותיה.

כעת כאמור כל דבר הקשור אליה הוסר גם מהיכל התהילה ולא ניתן למצוא כל אזכור או סממן הקשור אליה במוזיאון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר