אנטישמיות מבחילה: האמירה המזעזעת של כוכבת "הארי פוטר" ממוצא יהודי

מרים מרגוליס, שזכורה לקהל הרחב מתפקידה כפרופסור ספראוט בסדרת הסרטים המצליחה, התבטאה לאחרונה נחרצות נגד המלחמה בעזה והשתמשה במילים שנויות במחלוקת • "הפכנו לאומה אכזרית ולאומנית שמבצעת רצח עם והורגת נשים וילדים"

"הארי פוטר והאסיר מאזקבאן". צילום: יח"צ

מרים מרגוליס, השחקנית הבריטית-אוסטרלית ממוצא יהודי המוכרת בעיקר בשל תפקידה כפרופסור ספראוט בסרטי "הארי פוטר", התבטאה בסוף השבוע האחרון נחרצות נגד המלחמה בעזה.

בסרטון ששיתפה מרגוליס בת ה-82 ביום שבת דרך חשבון ה-X (טוויטר לשעבר) של ארגון "המועצה היהודית של אוסטרליה" (The Jewish Council of Australia), אמרה השחקנית שהיא "מתביישת מאוד בישראל", קראה לכל יהודי באשר הוא "לצעוק, לצרוח ולהתחנן להפסקת אש בעזה", ואף הוסיפה את הדברים הנוקבים הבאים: "בשבילי, נראה שהיטלר ניצח. הוא שינה אותנו - היהודים - מלהיות עם רחום וחנון שמתייחס לאחרים כפי שהיה רוצה שיתייחסו אליו, לאומה אכזרית ולאומנית שמבצעת רצח עם והורגת נשים וילדים".

אף שמרגוליס הדגישה כי היא גינתה את מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר (תודה באמת...), היא הקפידה להבהיר שלדעתה מה שקורה היום בעזה "מרושע ומביש, ואני לא מבינה מדוע כל היהודים, במיוחד אלה שפוקדים את בתי הכנסת, לא רוצים לעצור באופן מיידי את מה שמתרחש. צריך לעשות את הדבר הנכון - לדרוש הפסקת אש כדי לעצור את ההרג, וגם להתחנן ולהתעקש על שחרור החטופים", סיכמה השחקנית זוכת הבפט"א (המקביל הבריטי של האוסקר) על תפקידה בסרט "עידן התמימות".

במהלך הקריירה שלה מרגוליס בסרטים רבים נוספים כמו "להיות ג'וליה" ו"רומיאו וג'ולייט", ותרמה את קולה לסרטי אנימציה דוגמת "בייב" ו"מולאן".

מרים מרגוליס, צילום: רויטרס

לאחרונה עלה לכותרות שמה של מרגוליס בהקשר שנוי במחלוקת נוסף, לאחר שזלזלה במעריצי הארי פוטר מבוגרים ואמרה בראיון לערוץ טלוויזיה ניו-זילנדי שהם "צריכים להתקדם. זה קרה לפני 25 שנה ואלה סרטים לילדים, אבל הם עדיין תקועים שם. הם יותר מדי מבוגרים (בשביל זה)". מיותר לציין שתגובותיהם של אותם מעריצים "מבוגרים" לאמירות הללו לא היו חיוביות במיוחד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר