"מסע הנקמה שלכם נגדי פוגע באנשים תמימים": מחברת "הארי פוטר" נקלעת לסערה חדשה

ג'יי קיי רולינג, הסופרת הבריטית שאחראית על ספרי "הארי פוטר" שעובדו לסדרת הסרטים האייקונית, מאיימת לתבוע עמוד מעריצים של הדמות המפורסמת בגין פרסומים שקריים אודותיה • מהם הדברים שנאמרו בו עליה?

ג'יי קיי רולינג (ארכיון). צילום: רויטרס

הסופרת הבריטית ג'יי קיי רולינג מאיימת לתבוע עמוד מעריצים של הארי פוטר, בגין סיבה משונה למדי: האתר, Wizarding News, פרסם דיווחים לפיהם יש לרולינג בת מנוכרת שמסרבת להיות איתה בקשר - והסופרת מכחישה את הטענות בתוקף.

"פוטרקאסט" הארי פוטר / צילום: משה בן שמחון (ארכיון)

"זה לא נכון בכל המובנים, כפי שאני חושדת שהם כבר יודעים. לשקר לגבי הילדים שלי זה ירידה לשפל חדש, אפילו לפי הסטנדרטים התת-קרקעיים של העמוד הזה", צייצה אתמול (רביעי) רולינג בתגובה לפרסומים כי אותה בת, "שרולינג היתה איתה בהיריון בזמן שכתבה את 'הארי פוטר', שינתה את שם משפחתה ועברה לפורטוגל רק בשביל להתרחק מרולינג, ממש במובן המילולי" - כך לדברי אנשי Wizarding News, שאף פרסמו בפוסט אחר כי הבת היא אמא בעצמה. "שמעתם פעם את רולינג מדברת על הנכדים שלה?", תהו בעמוד המעריצים, והסופרת לא נשארה חייבת.

"מסע הנקמה שלכם נגדי פוגע באנשים תמימים", הגיבה רולינג לטענות הבוטות, במה שהפך במהירות להתנצחות מביכה בין הסופרת המצליחה בעולם, שהונה נאמד ביותר ממיליארד פאונד, לבין העמוד הפרובוקטיבי. "אם נקיטה באמצעים משפטיים היא הדרך היחידה להגן על האנשים האלה, זה מה שאעשה".

בציוץ נוסף ניסתה רולינג להסביר את עמדתה: "עשיתי הכל כדי לשמור על הילדים שלי מחוץ לעין הציבורית. הבת הגדולה שלי לא חייבת לכם או לאף אחד אחר פרטים על חייה הפרטיים. עם זאת, למען הסר ספק: 1. בניגוד לטענות שלכם, אנחנו קרובות מאוד ואפילו שוחחנו לפני שעה. דיברנו על הפוסטים שלכם, שמאוד הכעיסו אותה ופגעו בה. 2. בניגוד לטענות שלכם, היא לא חיה בפורטוגל. 3. בניגוד לטענות שלכם, אין לה ילדים. 4. האמא הצעירה שפרסמתם את תמונתה היא לא הבת שלי ואין בינינו שום קשר.

"כתבתם דברי כזב שניתן להפריך בקלות. אם נתקדם למישור המשפטי, תצטרכו להסביר מדוע, למרות שהאמת הובהרה לכם, סירבתם להתנצל או לסגת מהפרסומים. ללא התנצלות ונסיגה, הפעם הבאה שתשמעו ממני תהיה דרך עורך הדין שלי", סיכמה רולינג.

בסופו של דבר מחקו ב-Wizarding News את פוסט האינסטגרם שהציג את תמונתה של אותה "בת" והתנצלו על הטעות-לכאורה: "אנו מבקשים סליחה מבתה הבכורה של רולינג על כך שבלבלנו בינה לבין אישה בעלת שם זהה ושיתפנו מידע לא מדויק אודותיה. אפשר להגיד שפעלנו לפי הסטנדרטים של ג'יי קיי: 'חקר' של דבר מסוים ואז הקאה שלו (במקרה שלנו, לא בכוונה), והפצה של מה שאנשים יכולים לפרש כשקרים כלפי אחרים. זה בדיוק מה שרולינג עושה מדי יום כלפי להט"בים", הסבירו בעמוד, והפרשה סוף סוף קיבלה את הקונטקסט שלה.

ג'יי קיי רולינג וכוכבי "הארי פוטר" ב-2001, צילום: Gettyimages

כזכור, מזה כמה שנים שרולינג מתבטאת בחריפות נגד קהילת הלהט"ב והטרנסים. התבטאויות טרנסופוביות אלה גרמו לכוכבי סרטי "הארי פוטר" ולאולפני האחים וורנר להתנער מהסופרת, או לפחות לצמצם עד כמה שניתן את הקשרים שלהם איתה. Wizarding News אמנם מוגדר כמקור חדשות על הארי פוטר שקיים בפורמט זה או אחר ברשת מאז 2002, אך גם פועל רבות למען קהילת הלהט"ב ומקפיד "לדווח על נפילת של המורשת של ג'יי קיי רולינג", כך לפי התיאור הרשמי ב-X.  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר