לאחר הסכסוך עם הנשים הטרנסג'נדריות: ג'יי קיי רולינג בהצהרה חדשה

מחברת ספרי "הארי פוטר" תככב בפודקאסט חדש בשם "ציד המכשפות של ג'יי קיי רולינג", בו תשוחח על הקונפליקט המתוקשר עם קהילת הטרנסג'נדרים דרך סקירת חייה ופועלה • בטריילר מתוך ההסכת, שיעלה בקרוב לספוטיפיי, היא שוברת שתיקה ומעלה שוב את הנושא לדיון

ג'יי קיי רולינג, צילום: EPA

כמעט שנתיים לאחר שהתבטאה נגד נשים טרנסג'נדריות ודי שרפה את מעמדה בתעשיית הבידור והתרבות, מנסה מחברת ספרי "הארי פוטר" ג'יי קיי רולינג לכבות את הלהבות - או אולי ללבות אותן מחדש?

• ג'יי קיי רולינג: "זו הסיבה שלא השתתפתי באיחוד של 'הארי פוטר'"

בסדרת פודקאסטים חדשה בת שבעה פרקים, עונה הסופרת הבריטית בת ה-57 למבקרים ולמעריצים המאוכזבים שלה, וטוענת שהיא פשוט לא הובנה כראוי.

בסדרה, "The Witch Trials of J.K. Rowling" ("ציד המכשפות של ג'יי קיי רולינג" - שם שלמעשה מצייר אותה כקורבן), שתושק במלואה ב-21 בפברואר, אומרת הסופרת הבריטית, בין היתר, את הדברים הבאים: "מה שעניין אותי בשנים האחרונות, במיוחד ברשתות החברתיות, זה שמעריצים אומרים 'הרסת את המורשת שלך. יכולת להיות אהובה ונערצת לנצח, אבל אמרת את הדברים האלה (על הטרנסג'נדרים)'.

"ואני חושבת לעצמי שלא יכולתם שלא להבין אותי יותר". יוצרת "הארי פוטר" מוסיפה ומבהירה בטריילר של ההסכת בספוטיפיי ש"מעולם לא תכננתי לפגוע באף אחד, ואני מרגישה בנוח לרדת מהעץ שלי".

חברת המדיה העצמאית The Free Press, המפיקה את הפודקאסט החדש, מתארת אותו כ"סדרת תעודה קולית שסוקרת כמה מהקונפליקטים הכי גדולים של זמננו, דרך חייה והקריירה של הסופרת המצליחה בעולם". בפרקים עצמם תדבר רולינג ב"כנות חסרת תקדים על המחלוקות שסובבות אותה - החל מחרמות על ספריה ועד לפולמוסים על מגדר ומין". הם גם יכללו שיחות עם "תומכים ומבקרים של רולינג, עיתונאים, היסטוריונים, קלינאים ועוד".

ג'יי קיי רולינג וכוכבי "הארי פוטר" ב-2001, צילום: Gettyimages

הסדרה הוקלטה בביתה של רולינג שבאדינבורו, סקוטלנד, משם התראיינה הסופרת לפעילה החברתית והפוליטית מייגן פלפס-רופר (37), לשעבר חברה בולטת ואף דוברת של הכנסייה הבפטיסטית "וסטבורו" - שנחשבת לארגון גזעני קיצוני שמטיף לאנטישמיות, ללהט"בופוביה ולשנאה כלפי קבוצות נוצריות אחרות. פלפס-רופר נטשה את הכנסייה לפני כעשר שנים, והפכה מאז למתנגדת נחרצת שלה.

"הסכמתי לשבת עם מייגן מפני שאחרי שקראתי את הספר הנפלא שלה, Unfollow  (שמתאר את חייה של פלפס-רופר בכנסייה ואת העזיבה שלה), חשבתי ששתינו יכולות לנהל דיון אמיתי ומעניין שעשוי להיות מועיל", צייצה רולינג אתמול (שלישי).

אבל השאלה האמיתית היא האם השיחות וההסברים החדשים האלה כלל יעזרו, לאור התבטאויות עבר נחרצות של הסופרת כמו "אם מגדר זה לא דבר אמיתי, אז המציאות של נשים ברחבי העולם נמחקת"; "אני מכירה ואוהבת טרנסים, אבל מחיקת הקונספט של מגדר מסירה את היכולת של רבים לדון על חייהם באופן משמעותי; ו"אחרי שמאות פעילים טרנסים איימו להרביץ לי, לאנוס אותי, להתנקש בי ולהפציץ אותי, הבנתי שהתנועה הזו כלל לא מהווה איום על נשים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר