כוכב "דברים מוזרים" מרעיד את הוליווד: "העולם היהודי לא ישכח לכם את השתיקה"

נואה שנאפ, כוכב סדרת הלהיט של נטפליקס, יוצא בפוסט תמיכה חד משמעי בישראל ומתבטא נגד חבריו למקצוע שלא מגיבים על זוועות המלחמה • "או שאתם תומכים בישראל או שאתם תומכים בטרור"

מילי בובי בראון ונואה שנאפ ב"דברים מוזרים". צילום: באדיבות נטפליקס ישראל

כוכב "דברים מוזרים" השחקן היהודי נואה שנאפ פרסם אמש (רביעי) פוסט תמיכה נוקב בישראל בו תיאר את זוועות הלחימה וביקש לצאת במסר חד משמעי כנגד כל הידוענים ששומרים על שתיקה.

"כיהודי אמריקאי אני מפחד", פתח שנאפ (19) את הפוסט הארוך שחלק עם 25.7 מיליון עוקביו באינסטגרם."אני מפחד על אחיי ואחיותיי בישראל שהותקפו באופן חסר היגיון על ידי החמאס. אני שבור לב מהרצח הברוטאלי של ילדים חפים מפשע, נשים וחיילים הנלחמים כדי להגן על עצמם.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Noah Schnapp (@noahschnapp)

"כמו כולם, גם אני רוצה שלום עבור ישראלים ופלשתינים כאחד. בואו נפסיק עם הרטוריקה ובחירת הצדדים. במקום זאת עלינו להכיר בכך שכולנו בצד של המלחמה בטרור. בחרו באנושיות על פני אלימות".

שנאפ המשיך ושיתף כיצד התכנים שהוא מעלה הביאו למתקפה עליו. "העליתי תמונה של נערה ישראלית תמימה שחייה נלקחו על ידי החמאס בפסטיבל מוזיקה ונתקלתי בתגובות כמו 'לאף אחד לא אכפת', 'שחררו את פלשתין' ו'מגיע לה' ו'זה מה שמגיע לכל טרוריסט ישראלי' - שחררו את פלשתין'.

נואה שנאפ, צילום: אי.אף.פי

"אני מלא זעם ומזועזע מההצדקה והחגיגה על מותה של נערה צעירה. האם אנשים איבדו את דעתם? תפסיקו! זו רק דוגמה אחת מפוסטים, הפגנות ועצומות הנחתמות במטרה להצדיק את המתקפות הברוטאליות נגד הישראלים החפים מפשע האלה", הוסיף. "אתם לא צריכים להיות יהודים, אתם לא צריכים להיות ישראלים, אתם רק צריכים אמפתיה והיגיון כדי להבין שזה פסול", הבהיר.

לקראת סופו של הפוסט, שנאפ בחר לצאת באופן תקיף נגד ידוענים ומשפיעני רשת הבוחרים לשמור על שתיקה רועמת נוכח המלחמה. "נוכחתי לגלות את השתיקה במדיה החברתית באופן שמעולם לא נראה בעבר. אותם האנשים ש'אוהבים לקפוץ על מטרות אופנתיות' כמו התמיכה באוקראינה ומשבר האקלים שומרים על שתיקה מצמררת.

"העם היהודי רואה את השתיקה שלכם ולא נשכח אותה. ראשיהם של 40 תינוקות נערפו והם נשרפו חיים לנגד עיני הוריהם על ידי החמאס. אני מקווה שאנחנו יכולים להסכים על כך שחמאס הוא ארגון טרור מוכר. הם לא מייצגים את העם הפלשתיני כשהם מעדיפים לרצוח ישראלים יותר מלהגן על האזרחים שלהם. או שאתם תומכים בישראל או שאתם תומכים בטרור. זו לא צריכה להיות בחירה קשה. תתביישו לכם.

נואה שנאפ (מימין) מתוך "דברים מוזרים", צילום: באדיבות נטפליקס ישראל

"בזמן שאתם תצדיקו את הרצח והעינויים של האהובים שלנו, אנחנו נתפלל ונקווה לביטחון, צדק, חירות והגדרה עצמית בפלשתין. בזמן שאתם שרים 'לשרוף את היהודים', אנחנו נאמר תפילה יהודית לשלום לכל הישראלים והפלשתינים, תזכורת לכך שאנחנו, היהודים, עם האהבה שלנו אחד לשני ולאחרים, חזקים יותר מהשנאה שלכם. אנחנו חזקים. אנחנו רחומים. ניצחנו בעבר וננצח שוב".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר