כוכב נטפליקס שמבקר בארץ: "למרות שיש להם אפס תמיכה מהעולם – הישראלים מאוחדים"

ברט גלמן, הלוא הוא מורי באומן מסדרת הלהיט, הגיע ארצה עם ארוסתו – תוך שהוא ממשיך להביע את אהדתו לישראל: "האנשים פה מדהימים" • וגם: למה גולשים פרו-פלשתיניים תקפו את שותפו לסדרה?

מתוך הסדרה "דברים מוזרים". צילום: איי.פי.

חילופי משמרות: בזמן שכוכב "יומני הערפד" נייט בוזוליק בילה את החודש האחרון בישראל במסע הסברה אינטנסיבי, ושב אתמול (רביעי) למולדתו אוסטרליה תוך שהוא מותיר מאחור את בת זוגו החדשה ליה נוגה, ברט גלמן, כוכב "דברים מוזרים" ו"פליבאג" שהוא גם תומך ישראל נלהב, נחת בארץ מוקדם יותר השבוע – והצטרף גם הוא למסע ההסברה שלנו ברחבי העולם.

"כמו תמיד, זה כבוד להיות פה", אמר גלמן בן ה-47, שהגיע ארצה עם ארוסתו, הזמרת ארי דיין, בסטורי שפרסם בחשבון האינסטגרם שלו, שם יש לו 943 אלף עוקבים, אותו צילם מנמל התעופה בן גוריון. "נקפיד לעדכן אתכם בטיול שלנו, בכל מי שנדבר איתו – ובואו נלמד כולנו יחד".

ברט גלמן לצד וינונה ריידר, ב"דברים מוזרים", צילום: באדיבות נטפליקס ישראל


גלמן היהודי, המגלם בסדרת הלהיט של נטפליקס את מורי באומן, הוא קול פרו-ישראלי בולט ונלהב המרבה לשתף בתכני הסברה מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", ואינו חושש להביע את דעתו גם ולמרות המתקפות הקשות שהוא חווה, הכוללות תגובות אנטישמיות ונטישה של "חברים" המבקשים להתרחק ממנו בשל תמיכתו בישראל. במסגרת מאמצי ההסברה שלו, גלמן השתתף בעצרת התמיכה הענקית למען ישראל שהתקיימה בגבעת הקפיטול בוושינגטון, צפה בסרט הזוועות בהקרנה שארגנה גל גדות וחתם על מכתב הסלבס לטיקטוק שבו הם יצאו נגד העובדה שהפלטפורמה אינה עושה די להילחם באנטישמיות הגואה בה.

"אם אתם לא תומכים באנשים בישראל, אתם לא תומכים באנושות", כתב לצד סרטון שפרסם הלילה (חמישי), שבו חלק מחמאות לחוסן הנפשי ולאחדות של אזרחי ישראל. "האנשים פה מדהימים. איזו אחדות הם מפגינים כשיש להם אפס תמיכה מהעולם ומהממשלה שלהם", אמר, והוסיף: "חמאס הם מרושעים".

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Brett Gelman (@brettgelman)

"משחק מכור מראש"

גלמן אינו כוכב "דברים מוזרים" היחיד שהביע את תמיכתו הגלויה והנלהבת בישראל, כשגם נואה שנאפ, המגלם בסדרה את וויל באיירז. מאז פרצה המלחמה, הוא שיתף תכנים פרו-ישראליים רבים, ואף פרסם סטורי ארוך ונוקב שבו הכריז על תמיכתו החד-משמעתית בישראל, תוך שהוא נוקט עמדה נחרצת נגד חמאס. מאז, הוא הפך למטרה בקרב פרו-פלשתינים, שקראו להחרימו בתעשיית הבידור ולא לצפות בעונה החמישית של הסדרה, שצפויה לעלות בשנה הבאה, זאת לצד גידופים אישיים ואנטישמיים קשים.

לפני כשבועיים, שנאפ בן ה-19, שביקר בישראל מוקדם יותר השנה, תועד מבלה עם חברים שחילקו סטיקרים אשר עליהם התנוסס "Zionism is Sexy" ("ציונות זה סקסי" בתרגום מאנגלית) ו"Hamas is ISIS" (תרגום של "חמאס זה דאעש")

שנאפ (מימין) מתוך "דברים מוזרים", צילום: באדיבות נטפליקס ישראל


השבוע, לאחר שנכנס לרשימת "30 מתחת ל-30" היוקרתית של מגזין פורבס, בה מופיעים הצעירים המבטיחים ביותר בתחומי הבידור (לצד שמות כגון קנדל ג'נר וג'נה אורטגה, שבניגוד לשנאפ הביעה את תמיכתה בצד הפלשתיני), הוא "זכה" פעם נוספת למבול של תגובות שיצאו נגדו.

"אוהב הציונים הזה ברשימה? בואו נשכתב אותה", כתב אחד מהם. אחר צייץ: "זה משחק מכור מראש". גולש נוסף כתב: "אין שום סיבה שהוא יהיה ברשימה הזו, כשחוץ מ'דברים מוזרים' הוא לא באמת עשה משהו".

אחד הציוצים שיצא נגד שנאפ:

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר