שתיקה רועמת: היכן בלה חדיד ורוג'ר ווטרס?

שניים מהקולות הבולטים הנחשבים למתסיסים נגד מדינת ישראל, שטוענים כי הם לא נגד ישראל אלא בעד הצדק וההומניטריות - נאלמו ולא מגיבים בנושא מלחמה • מי בכל זאת בחר להשמיע את קולו?

בלה חדיד. צילום: AFP

בזמן שהרשתות החברתיות בוערות עם פוסטים וסטוריז על הלחימה המתחוללת בישראל, הדוגמנית ממוצא פלשתיני בלה חדיד והמוזיקאי הבריטי רוג'ר ווטרס, שניים מהקולות הבולטים ביותר הידועים ונחשבים בעיני רבים כמסיתים ומתסיסים כנגד ישראל, שומרים עד כה על שתיקה וטרם התייחסו למצב. שני המפורסמים טוענים תמיד כי הם לא "נגד ישראל", אלא בעד חיי אדם וצדק, אולם מדוע הם לא משמיעים את קולם כשחיי ישראלים נלקחים על ידי החמאס?

רוג'ר ווטרס (ארכיון), צילום: א.אף.פי

הפעם האחרונה שבה התייחסה חדיד למצב בישראל באינסטגרם שלה הייתה כזכור לפני כחודש וחצי, אז שיתפה קטע מתוך הראיון של איתמר בן גביר ליונית לוי בו אמר כי הזכות שלו ושל משפחתו לחיים יותר חשובה מזכות התנועה של הערבים. חדיד שיתפה את הסטורי עם מיליוני עוקביה וכתבה: "חיים של אדם אחד לא צריכים להיות יקרים מחיי אדם אחר בשום מקום ובשום זמן, במיוחד בשנת 2023, בעיקר בגלל המוצא, התרבות או רק בגלל שנאה טהורה כלפיהם".

בלה חדיד ובן גביר, צילום: אורן בן חקון, אי.אף.פי

באוגוסט 2022, חדיד לקחה חלק בפודקאסט של העיתונאית המוסלמית האמריקאית נור טאגורי בו סיפרה כי בשל דעותיה הפרו-פלשתיניות והמסרים הנוקבים שהיא משתפת נגד ישראל, חברות רבות הפסיקו לעבוד איתה וחברים ניתקו לחלוטין קשר איתה. למרות הפוסטים המסיתים והקשים שהיא מעלה נגד ישראל, חדיד (26) התעקשה כי המטרה שלה אינה להפיץ שנאה. "אני תומכת באחיי ואחיותיי הפלשתינים", הדהדה את הקו שהיא מבקשת לדבריה להעביר בפוסטים שלה. "כשאני מדברת על פלשתין אני מתויגת כמישהי שאינה אני".

בניגוד לבתו, אביה של בלה, איש העסקים הפלשתיני מוחמד חדיד (74), הנוהג אף הוא לבקר את התנהלותה של ישראל רבות, לא מילא פיו מים ובחר לשתף באינסטגרם שלו סדרה של סטוריז ופוסט אנטי ישראליים בהם כתב בין היתר על רקע תמונה של איתמר בן גביר: "הפחות מבן אנוש הזה, ביבי וממשלת הימין של המדינה הציונית הזו, אחראים במאה אחוז ליצירת ההסלמה הזו בין הכובש לנכבש. זה כזה פשוט. מחיקת הפלשתינים מהמפה של האומות המאוחדות זו התנשאות מאורגנת (המזרח התיכון החדש). זה מביש".

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Mohamed Hadid (@mohamedhadid)

על רקע תמונה נוספת של בנימין נתניהו הוא כינה אותו בין היתר "מפלצת", אך הוסיף כי הוא מגנה נטילת חיים בשני צידי המשוואה.

רוג'ר ווטרס (80) כיכב בכותרות בשבועיים האחרונים לאחר שהסרט התיעודי "הצד האפל של רוג'ר ווטרס" שעלה בעמוד היוטיוב של הארגון הבריטי "הקמפיין נגד אנטישמיות" העלה שורת טענות קשות על גילויי התנהגות אנטישמיות מצד המוזיקאי הבריטי ומייסד להקת פינק פלויד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר