"חרפה לאומית": ג'ימי קימל מואשם בהתנהגות מבישה בטקס האוסקר

צופים רבים בטקס פרסי האקדמיה ביקרו באופן חריף את מנחה הטקס, שלטענתם הפגין חוסר רגישות משווע כשראיין את זוכת פרס נובל לשלום, מלאלה יוספזאי

ג'ימי קימל מנחה את טקס האוסקר ה-95, צילום: AP

לו היה מוענק אמש בטקס פרסי האקדמיה פסלון עבור הרגע הכי לא פוליטיקלי קורקט וחסר הטאקט, סביר להניח שג'ימי קימל, מי שהנחה את טקס פרסי האוסקר, היה זוכה בו.

קימל הפך לשיחת היום בטוויטר וזכה לכינוי "חרפה לאומית", לאחר שהגולשים ברשת קבעו כי הטריד את מלאלה יוספזאי, זוכת פרס נובל לשלום - פרס בו זכתה פעילת השלום הפקיסטנית בגיל 17 בלבד על פעילותה, לאחר שנורתה בגיל 15 בפניה על ידי הטאליבן בשל פעילותה ההומניטרית ומאבקה למען הזכות לחינוך עבור נשים. קימל, שניגש אליה בהפסקה בין המקטעים, הציג בפניה שאלה שנשלחה על ידי צופה שנתפסה על ידי רבים כחסרת טאקט לחלוטין.

מלאלה יוספזאי בטקס פרסי האוסקר ה-95, צילום: EPA

"'הפעילות שלך בנושא זכויות האדם וחינוך לנשים וילדים היא השראה. האם כזוכת פרס הנובל הצעירה ביותר בהיסטוריה, את חושבת שהארי סטיילס ירק על כריס פיין?'", הקריא לה את השאלה. השאלה התייחסה לתקרית שהכתה גלים ברשת וזכתה לכינוי "spit gate", במהלכה הארי סטיילס נצפה יורק כביכול על השחקן כריס פיין כשהתיישב לצידו בפרמיירת הסרט "Don't Worry Darling" בפסטיבל ונציה לפני כשנה (תקרית שהוכחשה מכל וכל על ידי פיין. ע"ח).

יוספזאי, שישבה בקהל בשמלה כסופה וכיסוי ראש (בהיותה מפיקה בסרט הדוקומנטרי "Stranger at The Gate" שהיה מועמד לפרס), זזה בכיסאה בחוסר נוחות בולט לעין והשיבה: "אני עונה רק לשאלות הקשורות בשלום", זאת לקול צחקוקים מהקהל, כשקימל ממשיך ואומר: "את יודעת מה, זו בדיוק הסיבה שאת מלאלה ולא מישהו אחר. זו תשובה נהדרת מלאלה. הזוכה היא מלאלה, גבירותיי ורבותיי".

ג'ימי קימל ומלאלה יוספזאי בטקס פרסי האוסקר, צילום: EPA

אלא שבנקודה זו לא הסתיימה ההתנהלות חסרת הטאקט המטרידה מול מלאלה, כשבהמשך אדם לבוש בתלבושת דוב ("דוב הקוקאין", הידוע גם בשם "פבלו אסקובר", שהיה דוב שחור אמריקני במשקל 79 ק"ג שמת ממנת יתר של קוקאין בשנת 1985 והיווה השראה לסרט הקולנוע "חומר דוב" משנת 2023. ע"ח) עשה את דרכו במעברים והחל להטריד את יוספזאי. בתגובה, קימל שוב התייחס לעניין באופן מבודח וקרא לעבר הדוב: "הנח למלאלה".

כאמור, התנהלותו של קימל (55) למול יוספזאי (25) לא התקבלה בבדיחות דעת בקרב הגולשים ברשת, וזו הוצפה בציוצים זועמים. "אני אוהב את ג'ימי קימל, אבל האינטראקציה שלו עם מלאלה הייתה אחד הרגעים הגרועים והצורמים ביותר שצפיתי בהם בטלוויזיה בשנים האחרונות", צייץ גולש. "צפיתי בטקס מהבית", הוסיף גולש אחר, "ונחרדתי מהאינטראקציה בין ג'ימי קימל למלאלה".

"למה הדוב וג'ימי קימל הטרידו את מלאלה?", זעמו צייצנים אחרים. "הייתי בטוח שהוא ניגש אליה כדי לשאול שאלה רצינית, ואז הוא שאל את השאלה הטיפשית הזו", זעם צייצן נוסף. "הם באמת שאלו הרגע את מלאלה יוספזאי אם היא חושבת שהארי סטיילס ירק על כריס פיין רק בשביל הצחוקים?", זעמו אחרים. "אלוהים ישמור. תהיו יותר חסרי טאקט", הוסיפו גולשים אחרים בזעם.

"ג'ימי, הפגנת ממש חוסר כבוד", זעמו עשרות גולשים. גולש נוסף היה בוטה אף יותר וכתב: "ג'ימי קימל הוא חרפה לאומית. מגיע לאישה הזו יותר. "אני מקווה שהוא ישלם על זה שהכריח את מלאלה להשיב על השאלה הזו", הוסיף צייצן נוסף.

יוספזאי עצמה עשתה ריטוויט לציוץ הסרטון שתיעד את הרגע מהעמוד של רשת ABC וסיכמה: "התייחסו לאנשים באדיבות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר