בלה חדיד: "חברים נטשו אותי בגלל התמיכה בפלשתינים"

הדוגמנית התראיינה בפודקאסט ודיברה באריכות על זהותה כבת גאה לאב פלשתיני, על דעותיה, הפעילות שלה והמחיר האישי והמקצועי שהיא משלמת על כך, לדבריה

בלה חדיד, צילום: AFP

בלה חדיד נחשבת לאחד הקולות הבולטים והבוטים נגד ישראל ומי שלא מפספסת אף הזדמנות להשתלח בצבא הישראלי ובמדינה, כשהיא מפיצה פייק ניוז בכמויות ברשתות החברתיות ומלבה את השנאה והאנטישמיות בקרב עוכרי ישראל.

הדוגמנית הפרו-פלשתינית זוכה לתמיכה מארגונים אנטי ישראליים, תומכי BDS וגורמים אנטישמיים קיצוניים, אך גם חווה את צידו השני של המטבע עם הגבלת החשיפה לפוסטים שלה, הורדה מוחלטת שלהם וקמפיינים מנגד של ארגונים וגורמים תומכי ישראל.

לאחרונה, חדיד (25) ישבה לשיחה ארוכה עם העיתונאית המוסלמית האמריקאית נור טאגורי (בעצמה אושייה שנויה במחלוקת), כשהגיעה להתארח בפודקאסט The Rep ודיברה באריכות על זהותה כבת גאה לאב פלשתיני (מוחמד חדיד, מבקר חריף ובוטה נוסף במשפחה שיוצא נגד ישראל באופן קבוע; ע"ח), דעותיה, הפעילות שלה והמחיר האישי והמקצועי שהיא משלמת, לדבריה, על האקטיביזם שלה.

מוחמד ובלה חדיד, צילום: Getty Images

"יש בי חרדה המשתלטת עליי שאגיד את הדבר הלא נכון ולא אעשה את מה שכולם מצפים ממני כל הזמן", חלקה עם טאגור והמאזינים. "מצד שני, הגעתי להבנה שעשיתי מספיק מחקר מהצד שלי. אני מכירה את המשפחה שלי ואת ההיסטוריה שלי וזה צריך להיות מספיק", אמרה. חדיד הוסיפה וחלקה כי דעותיה ופעולותיה ברשת ומחוצה לה מגיעות עם תג מחיר לא פשוט עבורה במישור האישי והמקצועי כאחד. "הרבה מאוד חברות הפסיקו לעבוד איתי", סיפרה על המחיר המקצועי והכלכלי שמגיע עם הזיהוי שלה כמתנגדת חריפה למדינת ישראל. "יש לי חברים שנטשו וניתקו את הקשר איתי לגמרי", אישרה.

למרות הפוסטים המסיתים והקשים שהיא מעלה נגד ישראל, חדיד מתעקשת כי המטרה שלה אינה להפיץ שנאה. "אני תומכת באחיי ואחיותיי הפלשתינים", הדהדה את הקו שהיא מבקשת לדבריה להעביר בפוסטים שלה. "כשאני מדברת על פלשתין אני מתוייגת כמישהי שאינה אני", התעקשה לצאת נגד התדמית שלה כעוכרת ישראל, כשהיא מתייחסת גם למודעה שהתפרסמה לפני כשנה בניו יורק טיימס נגדה, נגד אחותה ג'יג'י ונגד הזמרת דואה ליפה (שהייתה בזמנו בת הזוג של אחיהן אנואר), וטוענת כי הגוף התקשורתי היוקרתי מכר את נשמתו כשנתן את הבמה לפרסום שכזה, שגרס כי הן קראו לטיהור אתני ולהשמדת מדינת היהודים.

ג'יג'י חדיד, צילום: רויטרס

חדיד הוסיפה וסיפרה כי הבינה כבר מגיל צעיר שאנשים לא בהכרח ימהרו לחבק ולהכיל את זהותה כאישה פלשתינית גאה ושיתפה כי בהיותה בחטיבת הביניים הוטח בה הכינוי "טרוריסטית". "כינו אותי בשמות וחטפתי מתקפות על היותי אדם שמפיץ שנאה נגד אנשים אחרים, כשכל מה שדיברתי עליו היה השחרור של העם של אבי, אנשים שחווים סבל נוראי כל כך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר