לאחר שעוררה סערה: הסלבס נגד ההתבטאות של אדל בספלוב

המשפיענית ויוצאת הריאליטי נשמעה אומרת בהקלטה בכתבה שפורסמה באתר "ישראל היום", שאינה מעוניינת שילדים ערבים יתחנכו בגן שבו רשום בנה • מיהם הסלבס שגינו את דבריה?

אדל בספלוב. צילום: שי פרנקו

הודעה קולית שנויה במחלוקת ששלחה אדל בספלוב לקבוצת הוואטסאפ של ההורים בגן בו רשום גם בנה, שבה הביעה התנגדות נחרצת להימצאותם של ילדים ערבים בו, גררה היום (ראשון) תגובות סוערות מצד סלבס שביקשו להדגיש את הסכנה שבדבריה ואת הפגיעה הקשה בציבור שלם שאין לו כל קשר לטרור.

אדל בספלוב: "לא יהיה ילד ערבי אצלנו בגן" // קרדיט: שי פרנקו

 

מי שמיהרה להגיב לבספלוב בסטורי בחשבונה האישי באינסטגרם הייתה הזמרת ואלרי חמאתי. "היי אדל, מה שלומך? מקווה שטוב ונעים כי אצלי על הפנים אחרי הדברים שלך", כתבה. "בואי נעשה רק דמיון מודרך לרגע, סבבה? תנסי. יופי. דמייני שאת ב-1942 אי שם באירופה עם בעלך והילדים. אתם יהודים. תחליפי את המילים שאמרת על ערבים באדם בעל דעות נאציות על יהודים. מה קיבלנו? רגע, צריך לזה עוד סעיף: אנטישמיות חולנית. איזה יופי.

הסטורי של ואלרי חמאתי, צילום: אינסטגרם

"כואב פתאום, לא? עכשיו, כשזה נוגע אלייך, לילדים הפרטיים שלך? בפעם הבאה שתזעקי נגד אנטישמיות נוראית בעולם (שהיא מחרידה וצריכה להיעקר מהשורש), רק תזכרי לא להיות גזענית חשוכה בעצמך על לאום אחר כשאת הרוב במדינה. תודה על ההתחשבות", חתמה.

גם יוצא "האח הגדול" ניר אבישי כהן כעס. "זה שיח נאצי שלא היה מבייש אף מקום בגרמניה של שנות ה-30", תקף. "לצערי מדובר במישהי עם כמעט חצי מיליון עוקבים באינסטגרם, משפיענית. אסור להתעלם. כל אחד מאיתנו חייב להוקיע ולגנות אמירות כאלה".

אדל בספלוב, צילום: אור גפן

הדוגמנית שיר אלמליח ביקשה גם היא להתייחס להקלטה של בספלוב. "שמעתי עכשיו את ההקלטה של אדל, שבלי שום קשר אני מאוד אוהבת אותה. היא אישה חזקה ועוצמתית בעיניי שאומרת דברים שלאחרים אין אומץ לומר", הקדימה לציין. "בנושא הספציפי הזה, אני מבינה את המצב ואת הפחד, ומצד שני חשוב מאוד לחדד שלא כל ערביי ישראל הם מחבלים. יש לנו המון דרוזים ובדואים שמשרתים בצבא ונלחמים עבור המדינה שלנו. הרופא המדהים של הילדים שלי הוא ערבי, נסרין קדרי, שאני מעריצה מספר אחת שלה, מאז השבעה באוקטובר מופיעה כל יום בבסיס אחר ועמדה על במה עצומה ושרה את התקווה. ואלרי חמאתי כנ"ל, יוסף חדאד.

הסטורי של שיר אלמליח, צילום: אינסטגרם

"אנחנו אלה שמתלוננים על גזענות ואנטישמיות ואסור לנו לעשות את זה לצד השני. נכון, אנחנו בתקופה מורכבת, מלחיצה ובעייתית, אך לא כולם הם חמאס. ושוב, זו סוגיה. אין לי שום דבר נגד אדל. היא מהממת והשיח סביב הנושא הזה הוא חשוב", הבהירה בסיום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר