"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

X

חשוב לנטוע עצים, יותר חשוב לנטוע תקוות

חייבים לסייע לבדואים לטפל ביד קשה באלימות ובבעיות הלאומניות ולקדם מנועי צמיחה מחוללי שינוי • רק כך נייצר תקווה אמיתית לחיים משותפים • דעה

,עודכן
0השמעה
, צילום: גדעון מרקוביץ'

תוכן בשיתוף מסחרי

ערב ט"ו בשבט, דובר הרבה על הנטיעות ופחות על אחת המשימות המרכזיות בנגב: יצירת הזדמנויות שיטעו תקווה.

את החיים שלי התחלתי כנער שיצא מבית בסיכון בצו בית משפט. הנגב קיבל אותי לידיו ונתן לי את ההזדמנות הראשונה בחיי להפוך לאדם יצרני ומשמעותי - בהתחלה עבור עצמי ואחר כך בהדרגה עבור הסביבה.

כיהנתי בתפקידים בכירים בשרות המדינה - מנכ״ל משרד הבינוי והשיכון, מנכ״ל האמון על הרשות הלאומית למאבק באלימות סמים ואלכוהול ועל המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת ועוד, אבל תמיד שחזרתי הביתה לביתי ברביבים שבנגב חלפתי על פני הפזורה הבדואית בנסיעה איטית, ולמרות השכנות והפעילות הציבורית לא מספיק נכנסתי פנימה לאוהלים ולצריפונים.

״אי קידום ההתיישבות הבדואית היא חסם לפיתוח הנגב כולו״ אמר לא פעם שמוליק ריפמן ז״ל, ממנהיגי הנגב הבולטים. זה לא סתם שכל ישראלי מכיר את מורכבות המצב בנגב עם האוכלוסייה הבדואית. בן גוריון כתב שבנגב ייבחן העם בישראל, זה אומר שדווקא בנגב אנחנו כעם וכמדינה תמיד נבחן.

חגי רזניק. "חייבים לסייע לבדואים ולטפל ביד קשה באלימות ובבעיות הלאומניות",צילום: ששון טירם

הצעד הגדול הבא לפיתוח הנגב חייב להיות יצירת מקומות עבודה לשגשוג החברה הבדואית, אוכלוסיה של 300,000 איש שלצד מספר סיפורי הצלחה סובלת מעוני אלימות ובעיות הסדרה ושוני תרבותי. הדבר הראשון שצריך להשקיע בו בעיני הוא בהרגעת הרוחות של כל הצדדים, שהולכות ומתלהמות מיום ליום.

חשוב מאוד לנטוע עצים, אבל חשוב יותר לנטוע תקוות - ותקוות מתחילות קודם כל בהזדמנויות. אנו חייבים לסייע לבדואים לטפל ביד קשה באלימות ובבעיות הלאומניות ולקדם מנועי צמיחה מחוללי שינוי כלכליים וחברתיים בזירה המקומית ובאמצעות המגזר המקומי, העסקי והשלישי בכלכלה, ברתימת הזדמנויות עסקיות לעתיד הנגב, בטכנולוגיה והיי-טק, בחקלאות ותיירות מתקדמת ועוד.

כבר שנים אני חולם על הקמת מכון אזרחי א-מפלגתי שישפיע ויציע פתרונות ישומיים - אך לא היה בי את האומץ להגשים, לבנות פלטפורמה משלב אפס. כעת, יחד עם און ריפמן חברי ובנו של שמוליק ז״ל ועם חברים בדואים ויהודים נוספים, התחלנו בהקמת מכון ישומי על שמו של ריפמן ז״ל. חלום של שנים יוצא לדרך.

בימים אלו פועלים בנגב תושבים יהודים ובדואים כדי לבנות שותפות שתבנה גם מודלים ישומיים למנועי צמיחה אמיתיים. ככל שמנועים אלו יתגברו בכלכלה, בזירה המקומית ובמגזר השלישי כולו - נוכל לייצר הזדמנויות אמיתיות לחיים משותפים בנגב ולטעת תקווה אמיתית ולאורך זמן.

חגי רזניק הוא מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון לשעבר וכיום עומד בראש צוות ההקמה של מכון ריפמן לפיתוח וקידום משותף של החברה הבדואית בנגב

—-

תוכן בשיתוף מסחרי

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאילהכיר