ביום שבו הצוות בקבוצת רני צים מרכזי קניות, קיבל את האחריות על קניון ים המלח, הוא ידע שזו לא תהיה עוד משימה של השבחת נכס. "זה לא קניון רגיל, זה מקום שדורש נשמה", הוא אומר. "המקום הזה שידר יוקרה מנותקת, תמהיל שלא דיבר לאף אחד. אנחנו באנו לשנות את זה מהיסוד".
בקיץ 2023, רכשה קבוצת רני צים מרכזי קניות את קניון ים המלח והציבה לעצמה מטרה שאפתנית להפוך את הקניון הוותיק, שהוקם ב-2018 אך מעולם לא המריא באמת, לפנינת בילוי וליבת תיירות חדשה בלב עין בוקק. עם שיעור תפוסה של כ-60% בלבד בזמן הרכישה, תמהיל לא מגובש ותחושת נתק מהשטח, היה ברור שמדובר באתגר אמיתי, אבל גם בהזדמנות נדירה.
וכך, שקד הצוות של רני צים מרכזי קניות על השקה מחודשת וחגיגית לקניון, שצפויה להתרחש כבר בחודשים הקרובים, עם חזון ברור. לא עוד קניון לתיירים בלבד, אלא חוויית קניות ובילוי שתדבר בעיקר לתיירות פנים, אנשים שמגיעים לאזור לחופשה ורוצים יותר מסתם סיבוב במלון.
צים אורבן לא בונה מחדש, אלא מפנה, משפצת, פותחת חללים, מחדשת, ובעיקר יוצרת משהו אחר. "חיברנו את הקומה העליונה ישירות לטיילת, יצרנו שערי כניסה מרשימים, פיתחנו מצפור עם תצפית לים. אנחנו בונים חוויה שלא הייתה כאן אף פעם", מצהיר חליף.
כל קומה – סיפור
במסגרת המיתוג החדש, תחת הסלוגן היצירתי –The New Dead Sea Mall – חולק הקניון לשתי קומות ברורות, שכל אחת מהן מספרת סיפור שונה. קומת הקרקע, המחוברת לחניון, מתפקדת כקומת קניות מיינסטרימית עם מותגים כמו טומי הילפיגר, קלווין קליין, פוט לוקר. לצדם, יפעלו גם חנות יין ואלכוהול ברמה גבוהה, חנות נוחות מעוצבת, בית מרקחת (לראשונה באזור עין בוקק) ובעיקר, הרבה אופנה, בגדי ים ואקססוריז לחופשה מושלמת.
בקומה העליונה תפתח חנות בישום וקוסמטיקה עם מחירים תחרותיים, וגם יפתחו מסעדות שפונות אל הים, בר קוקטיילים עד השעות הקטנות של הלילה, פינת משחקים לילדים, ועוד המון הפתעות.
לצד המותגים והמסעדות, הקניון יחובר ישירות, דרך שביל חדש, לאזור Chillout ייחודי על החוף, שיציע מגוון פעילויות חוץ כמו יוגה על החוף, מופעי אש, סדנאות יין, הופעות חיות ופעילויות בשיתוף פעולה עם המלונות והמועצה האזורית תמר. כל אלה יהפכו את הקניון ממרכז קניות לפיסת חיים בנוף המדברי.
"עד היום לא באמת היה איך לבלות בשעות הערב בים המלח, כולם העבירו את החופשה במלונות עצמם", מסביר חליף את החזון המחודש, "אנחנו באים לפתור את זה עם קונספט שמחבר חופש, בילוי, קולינריה ומדבר. יש פה פוטנציאל מטורף, ואנחנו הולכים לממש אותו עד הסוף".
חליף מסביר כי מה שהופך את הפרויקט הזה לשונה הוא לא רק ההשקעה בעיצוב ובמיתוג – אלא בעיקר הגישה. "אנחנו לא סתם מכניסים שוכר כדי למלא חלל", אומר חליף. "אנחנו בונים סיפור, והתמהיל צריך לשרת אותו. התמהיל הוא המלך – לא עוד חנות ליד חנות ללא שום מחשבה, אלא קונספט שלם שמייצר חוויה. אחרת, לא באמת נצליח לשנות שום דבר".
כולם מרוויחים
החברה חיברה לתהליך את המועצה האזורית ואת המלונות באזור, מתוך הבנה שההשקה של הקניון היא אינטרס משותף. "ככל שההצלחה תהיה גדולה ומרשימה יותר, כך כולם ירוויחו", אומר חליף. "הקניון הזה צריך להפוך לעוגן של כל התיירות המתחדשת בים המלח".
ואכן, התיירות באזור נמצאת בעלייה. 14 מלונות פועלים כיום באזור עין בוקק, ובדרך נמצאים מלונות חדשים של ישרוטל, כולל שלוחה יוקרתית למלון בראשית עם סוויטות ובריכות. במקביל מתוכננים מרכזי כנסים ואירועים, והצפי הוא להכפלת היקף המבקרים בשנים הקרובות.
על פי התכנון, בחודשים הקרובים עתיד להיחשף הקניון המחודש לקהל הרחב. "הבאנו חיים לים המלח ועכשיו רק נשאר להזמין את כולם לבוא ולחוות את זה", מסכם חליף.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
