נווה התות קוטג'ים. צילום: יסודות איתנים- נווה התות (פרויקט מגורים בכרכור)

קוטג' משפחתי עם גינה בכרכור או דירת 4 חדרים סטנדרטית בעיר?

סקר שנערך לאחרונה ע"י פורום הצרכנות גילה כי בכרכור ובעוד מספר מועצות מקומיות נרשמה עליה משמעותית בהיקף הביקוש לרכישת בתים צמודי קרקע, ביחס לאלו שנרשמו בחודש אוקטובר אשתקד. ההסבר לגרף העולה טמון בחוזקות שהופכות את כרכור ליעד אטרקטיבי, שמביא להגירה חיובית ומהווה אי של יציבות בתוך הטלטלה שעובר ענף הנדל"ן.

בשיתוף יסודות איתנים

מה הופך את כרכור ובתי הקרקע שבה לפתרון מגורים מועדף?

כלל התחזיות צופות כי אוכלוסיית המדינה תוכפל בעשורים הקרובים והשטחים הפתוחים, במיוחד באזורי הביקוש, יצטמצמו, כשאת מקומם יתפסו שכונות מגורים בבניינים משותפים. בה בעת, נתוני רשות מנהל מקרקעי ישראל מצביעים בבירור על עלייה במחיר בתים צמודי הקרקע במרכז הארץ. מנגד, בנגב או בצפון הארץ, נרשם דווקא גידול במספר קרקעות זמינות, שזולות באופן ניכר מהמרכז, עם עלויות פיתוח שנמוכות באופן יחסי.
כך גם באשר לצמודי קרקע ביהודה ושומרון, ולראייה - פילוח הנתונים מראה כי את המקום הראשון של התחלות בניית צמודי הקרקע תופסים יישובים של עד 10,000 תושבים ביהודה ושומרון. המציאות מלמדת כי אם בעבר מכרזי רמ"י לצמודי קרקע היו נכשלים ונדחים שוב ושוב, כיום יש עליה ניכרת, בשיעור דו ספרתי, במספר ההצעות המוגשות. בשורה התחתונה: היקף בניית צמודי קרקע חדשים במרכז ממשיכה להצטמצם תוך ביקושים שעולים משמעותית.

בית מרווח עם גינה או פקק ביציאה מהחניון במגדל

בית מרווח עם גינה מרגיעה בה צומחים עצי פרי וילדים מתרוצצים במרחב, לעומת מגדלים בהם יש פקק כבר ביציאה מהחניון.
היתרונות בחוויית מגורים בקוט'ג על פני דירה בבניין - רבים ומובהקים. כך למשל, גינה ירוקה וגדולה, ילדים מקפצים על טרמפולינה, מחסן, מיעוט שכנים ומרחב דיור מאוורר. גם הזינוק המטאורי שחל בעלות רכישת דירות חדשות בבניינים סטנדרטים, שמספקים תמורה מוגבלת לכסף, הופך את הבחירה ברכישת  קוטג', לבחירה מושכלת ומשתלמת.

נווה התות- קוטג' לדוגמה, צילום: נווה התות- קוטג' לדוגמה

אז היכן לרוב טמון האתגר?

מציאת עסקה הכוללת רכישת נכס עם מפרט עשיר, שממוקם בפסיעה ממרכז הארץ, בישוב עם חיי קהילה, מקומות בילוי ופנאי מגוונים, וכמובן - במחיר נגיש. כרכור הוא יישוב הנותן מענה מדויק להגדרה זו ולכלל הצרכים גם יחד. מבחינה תחבורתית, סמיכותן של שכונות כדוגמת נווה התות, ל-3 עורקי תחבורה הראשיים (2,4,6), קרבתן לתחנת רכבת והמרחק הקצר לפארק תעשיות קיסריה, מרחבים ירוקים אינסופיים לצד שבילי ריצה ואופניים וקירבה לים, הופכים את הבחירה לגור בו כאיכותית, נכונה ופרקטית מאוד. גם הקירבה לאזורי בילוי ונגישות למרכזי קניות, מחדדים את היתרון שטמון במגורים בכרכור, בו יש שפע של בתי קפה, מסעדות ופאבים, כמו גם מרכולים וחנויות ייחודיות. באשר לשיקולי חינוך – לכרכור מגיעות משפחות מכל רחבי הארץ כדי להשתלב במערכת החינוך וחיי הקהילה העשירים שבו. ניתן למצוא במקום את כל סוגי גני הילדים ובתי הספר, לרבות חינוך דמוקרטי, מונטסורי, אנתרופוסופי, הבית העגול, חינוך דתי וכמובן ממלכתי.

הזדמנות משתלמת במיוחד

בית צמוד קרקע עם חלקת אדמה בסביבה כפרית, הוא לא רק חלומם של מי שגדלו בסביבה כפרית או דור ממשיך לבני המושבים אלא משאת נפשם של ישראלים רבים. עליית המחירים הרציפה של דירות בבנייני מגורים הגדילה גם כך את כדאיות רכישת קוטג' ולתוך משוואת הכדאיות צריך להכניס משתנה נוסף שהופך את הבחירה בבית צמוד קרקע בכרכור – למהלך משתלם במיוחד : הנכונות להעניק לרוכשים הטבות משמעותיות. כך לדוגמא, חברת 'יסודות איתנים יזום ובניה', שבנתה ואכלסה בשנים האחרונות מאות דירות בכרכור, הקימה גם את "יסודות איתנים בנווה התות" : שכונת הקוטג'ים חדשה, שכוללת 44 קוטג'ים מפנקים, עם מפרט טכני עשיר, שמעוצבים ומתוכננים למגורי משפחות, באווירה כפרית אמיתית. נכון להיום, נותרו  למכירה רק 9 קוטג'ים אחרונים. במסגרת ההטבות האחרונות שפורסמו בחודש מרץ 24 , ניתנות הטבות חד פעמיות ליחידות בודדות: הנחה בגובה של 100 אלף שקלים , יעוץ משכנתא וגינה בשווי של כ - 40,000 ₪, על חשבון היזם. הקוטג'ים מוצעים לרכישה לאחר לאחר ההטבות במחיר כדאי החל מ - 3,600,000 ₪ בלבד, כאשר הרוכשים נדרשים לשלם בעת החתימה על החוזה רק 20% ואת יתרת התשלום , במועד מסירת המפתח. מדובר בעסקה משתלמת ביותר: עלותה של דירת 4 חדרים בבניין בכפר סבא למשל, בעלת מפרט דומה, ללא גינה כמובן, עומדת על 3,500,000 ₪.

נווה התות- קוטג' לדוג'. צילום: יסודות איתנים- נווה התות,

בשיתוף יסודות איתנים