קק"ל : לשקם את העוטף בלי לפגוע ביערות

"היערות חיוניים מאין כמותם לציבור הישראלי", כך מבהירה קרן קימת לישראל באזהרה דחופה, נוכח החשש מפגיעה בלתי הפיכה בשטחים המיוערים על רקע התיקונים לחוק התכנון והבנייה לטובת שיקום יישובי העוטף.

ההרס בבארי. צילום: יוסי זליגר
  

מנהלת תקומה, האחראית על שיקום יישובי העוטף בעקבות מתקפת שביעי באוקטובר, החליטה כי הגמשת חוק התכנון והבנייה לקיצור תהליכי הקמת מתחמי מגורים למפונים תחריג את שמורות הטבע, הגנים הלאומיים והחופים - לרבות היערות. באזהרתה הבהירה קק"ל כי היא תומכת בפעילות למציאת פתרונות יעילים תוך שמירה על איכות החיים והמערכות האקולוגיות בישראל.

ביום ראשון הקרוב יתקיים דיון בוועדת הפנים של הכנסת בנוגע להסתייגויות של קק"ל.

יו"ר קק"ל, יפעת עובדיה-לוסקי, שיגרה מכתב דחוף ליו"ר ועדת הפנים, למנכ"לי משרדי רה"מ והפנים, לראש מנהלת תקומה ולראשי גורמי התכנון, המתריע מהסכנה ומדגיש שהיערות הם נכס ציבורי של כלל הציבור.

חייל גבעתי מאבטחים את האזרחים שבאו לעשות פיקניק ביער בארי על יד גבול ישראל עזה01.10.2011, צילום: ללא קרדיט

 

"שטחי היער מעצבים את מגוון נופי הארץ ותרומתם מכרעת בשמירה על המערכות האקולוגיות", כתבה עובדיה-לוסקי, "כבר היום אנו עדים לצמצום משמעותי של השטחים הפתוחים בישראל בדגש על שטחי היער.  השמירה על שטחים אלו תורמת לאיכות החיים ולחוסננו הלאומי.  אין כל הצדקה להבחנה בין השטחים המוגנים. לכולם חשיבות זהה עבור כלל תושבי המדינה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר