שיק בשוק נתניה

נתניה על המפה: בזכות מיקס מסקרן של ישן וחדש בתוספת שלל דוכנים ואטרקציות, השוק בעיר הוא כבר מזמן מקור עלייה לרגל עבור רבים - והנהירה נמשכת *במוקד: מתחם בילוי חדש וממוזג ופאבים ואזורי בילוי לשעות הערב * בעבר הושקה בעיר גם כיכר עצמאות חדשה - האינטראקטיבית הראשונה בישראל * אל תפספסו

גרפיטי בשוק נתניה צילום: נמרוד גליקמן

בשיתוף עיריית נתניה

שוק מהשוק: כשחושבים על שווקים פופולריים בארץ בדרך כלל השניים שנזרקים אוטומטית לתודעה הם מחנה יהודה בירושלים ושוק הכרמל בת"א, אך בעוד לשניהם מגיע מקום של כבוד ברשימת היעדים הנחשקים לביקור מהנה, ישנו שוק אחד שמשמר את האותנטיות הייחודית שלו כבר שנים ארוכות ונמצא תמיד במוקד העלייה לרגל: השוק בנתניה.

השוק של העיר מציג מגמה חדשה ומסקרנת של שילוב בין ישן לחדש, בין ממכר ירקות, פירות ותבלינים, לבין אתר בילוי ופנאי – תפיסה שמסמנת את השווקים בארץ כשווקים אותנטיים, כאלו שתורמים להכרת האוכלוסיה המקומית, מחזקים את הקהילה ומביאים את התרבות עד לפתח הבית.

קירוי השוק העירוני בנתניה הדמיה : דרור גרשון אדריכלים,

את אותן מרכיבים בדיוק מציג השוק בנתניה שנחשב בעיני רבים לאחד השווקים הכי ססגוניים שיש בארץ עם שלל מבקרים, מסעדות, דוכנים ואווירה חמה במיוחד שמציעה את כל הטוב הזה ומסמנת את הטרנדים הגלובליים החדשים.

אצלנו בחצר

אבל בעיר לא שוקדים על השמרים ומציגים גיוון מרענן במיוחד. בימים הקרובים יתחדש השוק העירוני הוותיק של נתניה במתחם בילוי ממותג - "חצר השוק נתניה" - אשר יאופיין בנקודות מכירה תחת כיפת השמיים, ברים ובמה שתארח אומנים. הרצת הפעילות במתחם החדש מתוכננת לסוף אוגוסט.

המתחם ממוקם בלב השוק, באזור שכונה בעבר "שוק העופות". שטח המתחם חולש על כ־500 מ״ר, בו יוצב קלאב-טראקס (משאיות מזון) ממגוון מסעדנים וברים, אזורי ישיבה ועמידה וכן במה להופעות ואירועי תרבות. הכניסה לחצר השוק נתניה תהיה מרחוב זנגוויל, דרך שדרת הבארים המשופצת בשוק.

הקמת מתחם "חצר השוק" בנתניה והפיכתו למוקד תוסס ואטרקטיבי לתיירים ומגיעה במסגרת שיתוף פעולה בין מותג חצר השוק, חברת יזמות הנדל"ן קבוצת דוד אזולאי ועיריית נתניה-מנהלת מרכז העיר, כל זאת כחלק מן הפרויקט הכולל לחידוש השוק מדובר בתוכנית סדורה מזה שנים ארוכות, עיריית נתניה רואה בשוק העירוני מתחם אסטרטגי תיירותי ומוקד משיכה לתושבי הארץ ותושבי חוץ ובתוך כך, היא פועלת כבר תקופה במסגרת תוכנית חומש לשדרוג תשתיות והתחדשות עירונית במרכז העיר הוותיק לרבות השוק העירוני.

עד כה הושקעו במתחם כ־7 מיליון שקלים בשיתוף משרד השיכון ומשרד התיירות, ובהמשך יושקעו כספים נוספים בשיתוף משרד התיירות ומשרד התחבורה.

חידוש המרחב הציבורי וחזית הדוכנים בתוך השוק הקיים כלל טיפול בתאורה ושילוט על מנת להפוך את המקום למוקד משיכה אטרקטיבי ולאפשר פיתוח של מגוון פעילויות תיירותיות.

חצר השוק הדמיה: מיכאל אנקווה אורי בן דרור - design & architecture mu studio,

כמו כן, בשנתיים האחרונות שוקדת העירייה על הפיכת דוכנים לא פעילים בשביל הצפוני של השוק לפאבים ומקומות בילוי גם בשעות הערב, על סילוק מפגעים וחידוש המרחב הציבורי בחלק הצפוני של השוק, בניית שירותים ציבוריים חדשים לשימוש הקהל שיגיע, חידוש תשתיות תת קרקעיות וריצוף מחדש של מעברי השוק, חידוש חזיתות דוכני השוק, ניקוי וצביעה של קונסטרוקציית הגג, החלפת החיפוי בחיפוי שקף צבעוני וטיפול במערכת האוורור.

התחדשות עירונית זה כאן

בשלב הבא יש כוונה לתכנן דוכנים חדשים, להוסיף הצללה וקרוי לטובת המשתמשים, טיפול במפלס הרחוב, בתאורה, בריהוט רחוב מתאים ובנטיעת עצים, הכל כדי ליצור מקום אטרקטיבי ומזמין לכל שלל האורחים שצפויים להגיע.

יש לציין כי מוקד זה הוא נדבך נוסף בתהליכי ההתחדשות העירונית בנתניה, אשר במסגרתו, השיקה עיריית נתניה את כיכר העצמאות החדשה, מדובר בכיכר האינטראקטיבית הראשונה בישראל המציעה שילוב של מגוון תכנים, מגזינים משודרים, מיצג תאורה, מוזיקה, מים והקרנות מופעים ההופכים מידי ערב לחוויה רב חושית מרהיבה.

עוד בכיכר: בריכת דגי נוי אקולוגית, משחקי ילדות המוטבעים על גבי משטחים צבעוניים, שולחן מעוצב למשחקי ילדים, פרגולה רחבת ידיים, דוכני אמנים, במות להופעת אמני רחוב, פינות ישיבה ייחודיות ודק עץ,  כך שכל אחד יכול למצוא שם עניין והנאה. כמו כן בכיכר הממוקמת בסמיכות לחוף הים המרהיב ובמרחק הליכה מטיילות העיר - מגוון בתי קפה, מסעדות, גלידריות בוטיק וקונדיטוריות איכותיות להנאת המבלים.

בכיכר המארחת גם תערוכות, נערכים מידי שבוע אירועים ומופעים לכלל קהלי היעד ובחודשי האביב והקיץ מקיימים מנהלת מרכז העיר והיכל התרבות העירוני שפע של אירועים.

יש על מה לבנות

בהמשך מגמת ההתחדשות שמציפה את העיר, נהנית נתניה מהובלה מוחצת בתחום הבנייה החדשה הממקמת אותה גבוה והרחק מערים גדולות אחרות. זאת בצד פיתוח נרחב של מתחמי מגורים חדשים בהליכי פינוי-בינוי. שני אלה יצרו למעשה את השגשוג והפריחה להם זוכה נתניה כיום, אשר הפכו את העיר למבוקשת בייחוד באזור השרון ובארץ בכלל.

בשיתוף עיריית נתניה

כדאי להכיר